Full version: Ram-minne?
Gossen Ruda
Håller på att skrota min gamla PC, som firat sitt tionde levnadsår med marginal. Plockade ut hårddisken för att skrota separat, vill inte att någon skall kolla i den. Tog även ut Ram-minnena. Dels det ursprungliga på 128 Mb och ett till jag köpt separat, tror det var lika stort. De går väl att peta i den nuvarande? Om jag hittar någonstans att peta i dem. smile.gif
skånepåg
Beror helt på vad för dator du ska sätta in de i men de passar inte för 5 öre i nån nyare även bara 10 år sen wink.gif
Det är pc133 chippet har jag för mej så har du ett gammal moderkort att sätta i de så visst, men ge bort de, gör jag med all gammal teknik biggrin.gif
Vet du inte vad som finns i burken så kan du kolla hela systemet enkelt med Lavalys Everest programmet http://www.lavalys.com/products/everest-pc-diagnostics/ tummenupp.gif
gnon49
så gamla ramminnen är inte värda något. Dessutom går dom inte att använda i nyare datorer. Ramminnen idag handlar om Gb för att få det att fungera. Kostar ingenting heller att tala om.
jaj-51
CITAT (Gossen Ruda @ 05-11-2012, 19:03) *
Håller på att skrota min gamla PC, som firat sitt tionde levnadsår med marginal. Plockade ut hårddisken för att skrota separat, vill inte att någon skall kolla i den. Tog även ut Ram-minnena. Dels det ursprungliga på 128 Mb och ett till jag köpt separat, tror det var lika stort. De går väl att peta i den nuvarande? Om jag hittar någonstans att peta i dem. smile.gif

Allt är att betrakta som antikt och fungerar bara i antikviteter ...
malcolm
Släng skräpet!
Gossen Ruda
Jag har insett det efter att ha jämfört storleken på dessa lösa minnen med minnet i den nuvarande datorn. De skulle nog göra bättre nytta inne i huvet, får hur man in dem där? laugh.gif
jaj-51
Gör ingen nytta där de måste lära om väldigt ofta biggrin.gif
Huggorm
CITAT (Gossen Ruda @ 07-11-2012, 17:54) *
Jag har insett det efter att ha jämfört storleken på dessa lösa minnen med minnet i den nuvarande datorn. De skulle nog göra bättre nytta inne i huvet, får hur man in dem där? laugh.gif

Har du provat genom örat?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon