Full version: Albumen
Krolliljan
Jag tillbringar min mesta tid på Odla just i albumen.
Tack alla som delar med sig av era fina bilder. thanks.gif
Den delen av albumen som är allmäna, växtbilder. trädgårdsbilder ... hade varit roligt om det hade varit fler bilder tycker jag.
Kan vi inte fylla på?
hattstugan

Många med mig skulle mer än gärna fylla albumen men ids inte sitta och förminska bilderna vilket tar rätt mycket tid tyvärr!
Chili Linkan
Ändra storleken kan man göra i paint, går på under 1minut. smile.gif ändra till 20-25% det brukar vara lagom.
Eva i Skåne
Jag håller med hattstugan. Det hade varit smidigt om bilder/foto anpassades automatiskt till "rätt" storlek.
Krolliljan
Jag gör det enkelt i Zoombrowser, program jag fick med Cannonkameran. Så jag laddar väl på i alla fall.
Peztis
det därmed albumen är något som jag aldrig har använt mig av - tyvärr!

Borde ta och sätta mig in i det lite bättre, inser jag!
kerstin z5-6
Jag har inte heller vait så aktiv med de nya.Dels måste de minskas mer här än på andra forum,dels tycker jag att bilder under 1025/700 blir för små när man klickar upp dem och därmed även för dålig bildkvalite.

Inte heller vill jag när jag laddar ur alla bilder ur kamera/mobil -ha dem i samma pyttestorlek.
vilket innebär att de jag vill ha här måste specialbehandlas.
Peztis
Jag brukar förminska bilderna och lägga en kopia med en 1:a bakom, då vet jag att de är behandlade samtidigt som jag har originalet kvar. Men visst tar det lite tid och det vore ypperligt om Odla hade en funktion som gjorde att bilderna minskades till lämplig storlek automatiskt.
Krolliljan
Det kanske vi skulle önska oss.
Jag har dessutom skrivit i förlagen att det vore bra om man kunde sortera sina bilder i albumen.
HelénE
Håller med om att jag skulle lägga in mer om det fanns smidigare sätt att förminska dem, som tex att det skedde per automatik.
Nu blir det för tidskrävande att först kopiera ursprungsbilden, sen förminska den, sen hålla ordning på ursprungsbild och förminskad bild.

Det är samma i forumet, jag skulle visa mer bilder om det inte var sånt pilljobb varje gång.

Helén
HelénE
Fast nu tog jag mig i kragen och fyllde på lite bilder jag använt i forumet och som redan var förminskade.

Helén
Krolliljan
Jag såg det och vackert var det med tummenupp.gif
renate
Jag har inte lagt in bilder i albumen på länge.Jag har mina album på FB där det är enkelt att fixa det,har även en blogg där jag har mina bilder.Jag kommer inte att förnya mina album här.Däremot kan jag tänker mig att lägger en och annan bild i ett inlägg.
[attachment=73504:2012_11_...280x673_.jpg]
Ciczi
CITAT (Chili Linkan @ 08-11-2012, 10:28) *
Ändra storleken kan man göra i paint, går på under 1minut. smile.gif ändra till 20-25% det brukar vara lagom.

En bild tar inte så lång tid men är man flitig producent av bilder så är det tidskrävande...

// Ciczi
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon