Full version: Krukvekster
kikki
Jeg har bare 3 Hoya,og ser at det har kommet hvitt "dun" mellom grenfester og på bladfester,har sprayet de i sepevann (Grønnsepe),satt de for seg selv,men vil jeg miste dem pga dette?? unsure.gif -cry-.gif slap.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Ullöss?? Små löss som täcker sig själva med vitt ludd så det ser ut som bomullstussar. Är svåra bli av med och såpa funkar dåligt eftersom såpan måste täcka hela lusen för att göra verkan luddet skyddar lusen mot såpan + tyvärr brukar lössen sitta på rötterna med. Provadoprodukterna är nog de som är mest effektiva men det är ändå inte säkert man lyckas få bort dem med det.
kikki
Takk, Åsa for svar.Jeg blir helt fra meg da jeg så dette,har ikke hatt ullus på noe før,jeg har tatt alle ut av pottene nå,og vasket hele plantene,satt de i ny jord i nye potter,og sprayet med lusmiddel,var kun det jeg hadde og hengt de bort,de er ikke så store,fikk de i vår,og så skulle da dette komme...blir nok uten Hoya,for de er ikke lett å få fatt i her. sad.gif dunno.gif blush.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon