Full version: Den lever!
magiana
Jag köpte en liten miniatyr-ros förra året och när jag flyttade i december landade den i en IKEA-kasse tillsammans med annat smått och gott. Sedan blev allt stående mot husväggen här över vintern.

Så idag då när jag började rota bland jordsäckar, krukor å sånt, så såg jag att den lilla rosen levde! Dessutom hade krukan klarat sig!

Jag bor i zon 3 så jag hade inte blivit ett dugg förvånad om den hade dött i sin kruka. (Så istället fick jag bli förvånad över att den levde!)
vickeva
Det är kanske så man ska göra, mina dör jämt tycker jag... smile.gif
TeliaNet
ja alla sätt äro bra utom de dåliga. rolleyes.gif
Copycat
Jag bor i zon 4 och brukar plantera ut mina minirosor då dom ser lite trötta och slitna ut. Dom har klarat vintrarna bra, i söderläge. Dom blommar för fullt åren därpå. Plantera din stackare i rabatten så får du en vacker blomma i sommar.
magiana
CITAT
Plantera din stackare i rabatten

Den ser inte ut som någon stackare precis, snarare ser den oförskämt pigg och fräsch ut. smile.gif Den är inte ens LITE död, ser snarare ut att vara i startgroparna för att börja växa. Det känns kul, fast den får nog stå kvar i skuggan ett tag till.

En kompis och jag drev om det här idag. Man ska nog säga till sina växter att "nu får du banne mig klara vintern själv, av mig får du ingen hjälp" och sen svarar de med att "jag ska nog visa henne..." biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon