Full version: Rosböcker
Krolliljan
Har ni ngt tips på bra rosböcker?
kerstin z5-6
Biblarna":) Lars åke Gustafsson Rosor i nordiska trädgårdar 3 volymer.
EKLO
Hej,

Jag är på landet och har därför inte titel/författare på den där gigantiska rosenboken (ursprungligen inte svensk) som man de två senaste bokreorna i februari underligt nog har hittat på Netto (eller var det Lidl) för nästan inga pengar alls...
Monica i Nässjö
Håller med Kerstin, LÅGs tre böcker förstås men jag gillar också Franziska Krölls "Rosor för förnuft och känsla" Väldigt förföriska bilder och text.
kerstin z5-6
Encylopedia of Roses .Engelska ros sällskapet.
Krolliljan
Menar du denna, Kerstin?

Eller denna
Är det samma bok???

CITAT (EKLO @ 12-11-2012, 21:18) *
Hej,

Jag är på landet och har därför inte titel/författare på den där gigantiska rosenboken (ursprungligen inte svensk) som man de två senaste bokreorna i februari underligt nog har hittat på Netto (eller var det Lidl) för nästan inga pengar alls...

Du kommer kanske på det sedan smile.gif

CITAT (kerstin z5-6 @ 12-11-2012, 20:32) *
Biblarna":) Lars åke Gustafsson Rosor i nordiska trädgårdar 3 volymer.

Får jag sätta upp på önskelistan till tomten. santa.gif

CITAT (Monica i Nässjö @ 12-11-2012, 21:58) *
Håller med Kerstin, LÅGs tre böcker förstås men jag gillar också Franziska Krölls "Rosor för förnuft och känsla" Väldigt förföriska bilder och text.

Också ett tips till santa.gif

Tack ska ni ha för hjälpen thanks.gif
kerstin z5-6
Den första är den jag har,nu har den kommit i ny upplaga -jag har ett annat omslag bara.
renate
Självklart Lars-Åke Gustavssons rosbibel som jag lånar på biblioteket med jämna mellanrum.Själv har jag Botanica Rosor, encyklopedi över trädgårds-och vildrosor plus en del andra.Rosbladet så klart.
Krolliljan
Ja Rosenbladet har jag. Har även skickat efter några gamla nummer. Den gillar jag.
Botanica Rosor verkar intressant med. tummenupp.gif
Krolliljan
CITAT (Monica i Nässjö @ 12-11-2012, 21:58) *

Har fått tag i "Rosor för förnuft och känsla" tummenupp.gif och den läser jag fram och tillbaka nu yes.gif

CITAT (kerstin z5-6 @ 12-11-2012, 22:00) *
Encylopedia of Roses .Engelska ros sällskapet.

Och har beställt denna i väntan på santa.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (kerstin z5-6 @ 13-11-2012, 19:35) *
Den första är den jag har,nu har den kommit i ny upplaga -jag har ett annat omslag bara.

Jag har också första upplagan kvar. Skulle nog bättre har sålt den när vi sålde trädgården

Elisabeth
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon