Pejen32
Hej jag söker frön till Vitblommande Gräslök
Har ni så hör utav er
Till peredvin.jonsson@hotmail.se
EKLO
Menar du kinesisk vitlök? Jag har sett frön av den på flera fröfirmor, minns inte vilka men förmodligen Impecta och/eller Runåbergs.
Helen i Piteå Zon 5
Om du menar vanlig gräslök - Allium schoenoprasum alba så är det inte helt säkert att den får vita blommor från sådd eftersom fröna inte är helt frökonstanta.
Men man kan absolut ändå pröva yes.gif
Annars kanske det finns någon här som har vit Gräslök och kan tänka sig dela en bit nästa vår. Tyvärr kan jag inte hjälpa dig eftersom jag har grävt bort min.
tulle
Håller med Helene i Piteå. Det är inte lönt att du försöker med frö, jag har provat såååååå många gånger, de blir inte vitblommande. Satsa istället på att köpa en liten planta.
Pejen32
Ja då får jag ändra min fråga om det fins någon som kan bidraga mig några plantor.
Av vit Blommande gräslök
Helen i Piteå Zon 5
CITAT (Pejen32 @ 13-11-2012, 17:41) *
Ja då får jag ändra min fråga om det fins någon som kan bidraga mig några plantor.
Av vit Blommande gräslök

Tror att om du ställer frågan nästa vår får du säkert en liten bit av någon som har yes.gif
BjursBerit
Jag har både planta och frön:)Den är inte frökonstant som Helen skriver.
Pm mig
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon