goderian
Jag har precis börjat med blommor och växter, så jag vet inte mycket.
Finns det någon bra guide på forumet, eller några rekommendationer på böcker om odling?

Jag vill lära mig mer om förökning, sticklingar osv. Vilka blommor som kan växa från frö eller stickling på vinterhalvåret, och rent allmänt om blommor, växter jord etc etc
strandskatan
Mitt tips är att leta på loppisar, där brukar alltid finnas böcker om krukväxter, 10-15 kr styck för det mesta.
teo
Böcker jag gillar är bl.a. 'Krukväxter - Över 500 växter för vackra fönster' - Lena Månsson (ICA bokförlag) , The Houseplant Encyclopedia - Janta, Krüger.
Finns många sajter på nätet liknande denna - Dave's garden t.ex - annars är Google ett sätt att hitta vidare - ställ en fråga och gå sedan vidare.
vanjalarsa
En bok som jag har haft stor nytta och glädje av är "Bo med blommor" från Bonniers. Den är väldigt innehållsrik och lärorik.
mvh vanjalarsa rolleyes.gif
_Skruttan_
Hej!
Rekommenderar Lena Månsson/Krukväxter.
Boken innehåller det mesta inkl. skötselråd.
Boken är dyr, men den finns på biblioteket och
där finns en hel del att välja ibland ifall du inte
vill köpa någon bok (eller se först vad det är före
köp).
Lycka till! Berätta gärna hur det går.
Skruttan
Monarda
CITAT (vanjalarsa @ 17-11-2012, 15:41) *
En bok som jag har haft stor nytta och glädje av är "Bo med blommor" från Bonniers. Den är väldigt innehållsrik och lärorik.
mvh vanjalarsa rolleyes.gif

Gillar den också, har varit en trogen följeslagare under många år. Finns på Bokbörsen för 50 kr, ett fynd!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon