Katarina Odla.nu
Hej gott trädgårdsfolk!

Jag får önskemål om att på sajten visa olika sittplaster i trädgården. Det finns så oändligt många sätt att skapa en inbjudande plats för eftertanke, umgänge och vila. Vill ni hjälpa mig med bilder och samtidigt inspirera varandra här i forumet? Lägg i så fall upp bilder här på olika sittplatser i trädgården, på kolonin eller balkongen.

Obs! Om ni absolut inte vill att jag lägger upp bilden på sajten så skriv det, annars kommer jag gärna använda dem för att visa våra läsare.

Jag gillar denna enkla plats att slå sig ner på i vårsolen!

Varma hälsningar! smiley_small_hug.gif
Katarina
Monarda
Vi ville ha en plats i morgonsolen för att avnjuta frukosten, så för tre år sedan byggde vi denna.

[attachment=73534:P7240321.jpg]

[attachment=73535:P7041209.jpg]

[attachment=73536:P7130958.jpg]

Har tyvärr ingen ny bild men väggarna täcks numera av clematis och kaprifol.

Och slingerstormhatt, höll jag på att glömma.
hattstugan
Min favoritplats är på trappan där jag kan blicka ut över trädgården samt över den vilda delen och studera fåglarna!

Det är sol på morgonen med träd som skuggar på dagen och sol igen på kvällen!

Altanen inbjuder också att sitta på!
Krolliljan
Längst ut i trädgården fanns det inte någonting när vi flyttade hit.

Häck och gräsmatta

Vi håller på att göra en "läshörna" där.
Vi har satt en Albina Plena, ett blåregn, en kaprifol en vintertry och en Ghislaine de Feligonde som jag hoppas ska klättra upp i paviljongen.
[attachment=73539:uteplats.jpg]

Och runt paviljongen syréner och smultronschersmin bl a
HelénE
Mitt bidrag:
[attachment=73560:DSCN1025.jpg]
Helen i Piteå Zon 5
Här är några sittplatser från min trädgård. Favorit nr. 1 är att ligga i hammocken och bara 'vara'
Alexander-VG-zon3
Har en sittplats och det är på balkongen, tycker det är jätte mysigt att sitta där speciellt under åskoväder.

ogräset
Hejsan!

Vilka härliga sittplatser ni har, där ni kan sitta och njuta. Vi har en plats vid dammen där vi sitter på eftermiddagarna och kvällarna och ser solen gå ner bakom träden.

Birgitta bravo.gif

[attachment=73581:Damm_3.jpg]
Katarina Odla.nu
Här händer det grejer! Jag vill slå mig ner överallt.
Tusen tack smiley_small_hug.gif

Fortsätt gärna....
/Katarina
Klint

[attachment=73586:IMAG0102_001p.jpg]

Det här är vär enda sittplats,fast vi sitter lite här o där borde nog få till nån mer nästa år!

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon