Pius
Har hittat tv oppnade flaskor glgg i ett skp.

Den ena flaskan r frn 2008, med rets smak som d var blbr, den r p 15% och den andra glggen r conjaksglgg p 21% alkoholhalt.

r de hr okey att dricka i r tror ni, eller har ngon av dem blivit dlig?

Pius
kerstinbern
Det r inget farligt som kan vxa dr, om sedan smaken r lika god som frn brjan r en annan sak. Men jag skulle inte tveka att dricka!
Pius
CITAT (kerstinbern @ 18-11-2012, 17:19) *
Det r inget farligt som kan vxa dr, om sedan smaken r lika god som frn brjan r en annan sak. Men jag skulle inte tveka att dricka!

Bra fr jag smuttar just p blbrsglggen, doftar glgg men smaken var d inte blbr och inte speciell alls. Kanske drfr den frblev oppnad i alla r. wacko.gif

D har vi glgg s vi klarar oss i r fr rets glgg med smak av ingefra r ocks inhandlad. a0a.gif

Pius

PS Kom just p varfr jag inte gillar glgg - st slisk, huvva DS
Aqvakul
Starkvin hller sig lnge i oppnad flaska. I princip ju starkare ju lngre hllbarhet. Testa, troligtvis r den god annars tminstone helt ofarlig...
Peztis
Med tanke p alkohol och s mycket socker som det r i glgg s r det inte troligt att det gr t fanders i frsta taget.

Anvnd nsa och smaklkarna, det ena och/eller det andra sger ifrn om det skulle vara dligt.

Och jag har ocks glgg som r ngra r gamla nere i skafferiet...
Motti
Frgen kan ju blekna ngot annars r det bara att dricka och vara glad smile.gif
Peztis
Om inte s kanske man BLIR glad! flirting.gif
Biggan_
P tal om det s mste jag provsmaka glggen jag gjorde frra ret efter ett recept jag hittade hr.

Dunderglgg
Peztis
Var det gott, Biggan?

Sitter och smuttar p ett glas sjlv p min egen druvglgg frn december 2010. Smarrigt!
Biggan_
Jag har inte kommit till skott nnu! smile.gif
Motti
Har ICAS blossa p 2 % undrar vad den kan stlla till med nu efter ett r crazy.gif
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon