Pius
Har hittat två oöppnade flaskor glögg i ett skåp.

Den ena flaskan är från 2008, med årets smak som då var blåbär, den är på 15% och den andra glöggen är conjaksglögg på 21% alkoholhalt.

Är de här okey att dricka i år tror ni, eller har någon av dem blivit dålig?

Pius
kerstinbern
Det är inget farligt som kan växa där, om sedan smaken är lika god som från början är en annan sak. Men jag skulle inte tveka att dricka!
Pius
CITAT (kerstinbern @ 18-11-2012, 17:19) *
Det är inget farligt som kan växa där, om sedan smaken är lika god som från början är en annan sak. Men jag skulle inte tveka att dricka!

Bra för jag smuttar just på blåbärsglöggen, doftar glögg men smaken var då inte blåbär och inte speciell alls. Kanske därför den förblev oöppnad i alla år. wacko.gif

Då har vi glögg så vi klarar oss i år för årets glögg med smak av ingefära är också inhandlad. a0a.gif

Pius

PS Kom just på varför jag inte gillar glögg - söt slisk, huvva DS
Aqvakul
Starkvin håller sig länge i oöppnad flaska. I princip ju starkare ju längre hållbarhet. Testa, troligtvis är den god annars åtminstone helt ofarlig...
Peztis
Med tanke på alkohol och så mycket socker som det är i glögg så är det inte troligt att det går åt fanders i första taget.

Använd näsa och smaklökarna, det ena och/eller det andra säger ifrån om det skulle vara dåligt.

Och jag har också glögg som är några år gamla nere i skafferiet...
Motti
Färgen kan ju blekna något annars är det bara att dricka och vara glad smile.gif
Peztis
Om inte så kanske man BLIR glad! flirting.gif
Biggan_
På tal om det så måste jag provsmaka glöggen jag gjorde förra året efter ett recept jag hittade här.

Dunderglögg
Peztis
Var det gott, Biggan?

Sitter och smuttar på ett glas själv på min egen druvglögg från december 2010. Smarrigt!
Biggan_
Jag har inte kommit till skott ännu! smile.gif
Motti
Har ICAS blossa på 2 % undrar vad den kan ställa till med nu efter ett år crazy.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon