Christa
Jag läste någonstans att man skulle tvätta fleecekläder i ett speciellt tvättmedel och att det inte var bra att använda vanligt tvättmedel. Stämmer det?
kerstinbern
En del hävdar att fleece skulle noppa sig mera med vanliga tvättmedel . Nu har jag ALDRIG haft problem med att fleece skulle noppa sig, så jag bryr mig inte om sådant.
omk
Jag använder vanligt tvättmedel, men är noga med att använda sköljmedel till just fleece. Tycker att det blir statiskt annars.
*Stintan*
Har aldrig haft något särskilt tvättmedel till fleece däremot ska man inte använda sköljmedel men fråga mig inte varför. Inte har jag haft problem att det noppar sig iallafall och jag har många fleeceplagg som tvättas ofta.
omk
Stintan; blir inte dina fleece-plagg statiska då ? Jag har iofs bara tvättat en fleece-filt UTAN sköljmedel och den kunde man ha som extrabelysning i soffan !! biggrin.gif
(Kanske var just den fleecen uppblandad med annat ??)
Anma
Stretchiga material som träningskläder och BH och sånt ska man inte ha sköljmedel till, den förstör stretchet i materialet, kanske förstörs fleecetyg också?
skånepåg
Jag tvätta för några dagar sen och har ena fleece tröjan på mig just nu, nopprig är den inte bara varm och skön som vanligt inför vintern och vanligt via tvättmedel och softlans sköljmedel smile.gif
Statisk är den inte iheller smile.gif
*Stintan*
Nej har inte märkt att plaggen blir statiska.
Motti
Har nog gjort åt ett tiotal Fleecejackor de sista 10 åren och har alltid tvättat dom i kulörtvättmedel plus sköljmedel har aldrig haft en noppra på dom.Fleece är gjort av oljeprodukter och vad man ska se upp med är att de lätt tar eld annars är det världens bästa fritidsplagg på landet och vid jakt !Standard här i byn Fleece och gummistövlar tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon