dagsmeja
22-11-2012, 21:36
Jag undrar om det är någon som vet hur citrusträd klarar sig tillsammans med julgran? Jag vet att det finns en del krukväxter som inte gillar att vistas nära julgran. Just nu har jag mina citrus i mitt vardagsrum där jag även tänkte ha julgranen. Är det dumt?
Hej
Du kan göra det.
H:Bassam
dagsmeja
23-11-2012, 19:12
Jag är både orolig för att citrusträden ska tappa sina blad av något ämne i granen och att granen kommer att ta med sig ohyra som sedan tar sig till citrusen. Nu kanske det inte är så många som brukar kombinera granar och citrus men jag tar tacksamt emot all erfarenhet och kunskap i ämnet. Det är ju trots allt en hel månad kvar innan jag måste ta ett beslut om jag ska flytta träden.
Alexander-VG-zon3
23-11-2012, 19:32
Jag vet inte har aldrig haft gran och citrus i närheten, tror dock att det inte är någon fara. Ohyra behöver du nog inte vara orolig för, ohyra på citrus är oftast väldigt artbestämt.
Hej
Du Var inte rädd, det finns någon växter producerar material som är skadliga för andra växter, men
Insekter och sjukdomar kan infektera alla växter, men vi kan undvika dem, om vi vet hur kan hantera det, du ska inte bli rädd, so jag säger alltid Fegisar kan inte lära sig något.
H.Bassam
dagsmeja
28-11-2012, 17:10
Tack för era svar! Jag prövar att ha träden kvar så får vi se hur det går. Jag vill helst inte flytta dem och riskera att de tre sista karten trillar av på apelsinträdet.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.