Hej Jag har två fina rabatter i min kolonistuga, och det är bara rosor jag har där, de växer ganska så höga, så jag skulle vilja sätta någon typ av marktäckande växt mellan rosorna. jag är nybörjare så jag behöver hjälp!
Lelle i Gävle.
kerstin z5-6
29-03-2004, 22:09
Lammöron Stacys byzantina , och Sandmalört Artemisia stelleriana gör sig fint till rosor -Salvia nemorosa i brist på lavendel som åtminstone här måste planteras i sand för att klara sig bra. Nävor , Heucera-alunrot ,Tiarella och Vit viol -viola cornuta alba minor -blommar hela sommaren -mycket härdiga , .Alla lagom höga för att täcka o skugga bort det värsta ettåriga ogräset
Kicki J
31-03-2004, 19:24
Hallojs! Lavendel går alltid hem till rosor! Mina har dock dött efter ett antal försök så jag gick över till stäppsalvia. Lika i färgen men mera härdig. Tål både kylan hos mig och torkan på sommaren. Snyggt dessutom. Framför alltihopa sätter jag tagetes varje år, hjälper till att hålla lössen borta!
mvh Kicki
Fenja
01-04-2004, 10:33
Plantera massor av vårlök för tidig fägring och täck med vintergröna, det kompletterar varandra utmärkt! Mvh Fenja
lelle kruka
02-04-2004, 18:26
Tack alla för hjälpen! // lelle
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.