kurtkurtkurt
De har säkert rätt till det men det är ju helt knas tycker jag.

Tecknade ett 2 års avtal med Boxer, för tv-kanaler, för drygt 2 år sedan.
Nu har det gått ut och är rullande.
När jag nu ska säga upp det är det 3 månaders uppsägningstid.
Jag tycker det är helt galet.
Har avtalet gått ut och de trycker bara på en knapp för att avsluta det i princip. Hur sjutton kan det vara 3 månaders uppsägning?
Säkert så att det står i avtalet jag gick med på men ska aldrig mer teckna ett avtal på det sättet.

Är det verkligen rimligt att man får ha det så?
Dessutom så gäller det först från månadsskiftet så hade det vart den 1a nov idag hade jag haft nästan 4 månaders uppsägningstid.

Man borde ju få säga upp på dagen alternativ fram tills nästa månadsskifte el liknande, alt 1 månad max, nu när det gått ut och är rullande.
Klint
Jag håller verkligen med dej! Har varit ute för precis samma sak de sa tyvärr är det så MEN ni har ju varit kund hos oss så länge vi har ett jättebra erbjudande till er NU ja när vi ska säja upp det nä säjer bara thumbdown.gif
gnon49
Måste man binda upp sig så tror jag man skall göra det för så kort tid som möjligt. Finns sällan bra erbjudande, bara bindande erbjudande. Bara att se på mobil o bredbandsreklamen. Fast själv är jag bunden till ett elavtal till nästa år. Inte så smart med facit av elpriserna i handen.
kurtkurtkurt
Klint - Ja, horribelt. Jag orkar sällan bråka men mest intresserad av om man verkligen har rätt att göra så? Troligtvis är det så men vill ändå se.

gnon - Jo men i detta fall jag menar så har bindningstiden gått ut redan. Det är rullande nu.
Det är just därför jag tycker det är märkligt att de har 3 månaders uppsägningstid. Borde ju kunna ske på dagen tycker man.
Vet att Boxer inte är ensamma om detta utan såhär brukar det ju vara. Borde ju finnas en lag som förhindrar sådant.
Nu när jag funnit ett bättre erbjudande. El snarare Boxers sändning var värdelös. Fick bara in hälften av de kanalerna jag betalade för och resten var ständigt, mer el mindre, hackiga. Så därför vill jag prova Viasat istället.
Men känns ju trist att behöva betala dubbelt i 3 månader när bindningstiden egentligen gått ut.
omk
CITAT (kurtkurtkurt @ 27-11-2012, 21:54) *
... så har bindningstiden gått ut redan. Det är rullande nu.
Det är just därför jag tycker det är märkligt att de har 3 månaders uppsägningstid.

Har det BINDANDE avtalet gått ut, så tycker även jag att det är märkligt att det är flera månaders uppsägningstid och DEFINITIVT om Boxers sändning varit mer än lovligt kass !
Men det har du säkert sagt till dem ...

Jag skulle tycka att de, nästintill, skulle ersätta dig för dessa dåliga sändningar, eller iaf kunna avsluta ditt abonnemang på studs.

Tyvärr läser man väl inte det finstilta, alla gånger, speciellt om man får ett "erbjudande man inte kan motstå" ...

Jag har blivit "på-lurad" ett telefonabonnemang för många år sen. Då jag ville gå tillbaka till mitt förra telefonföretag, så kontaktade jag dem och de fixade allting ! Schysst, men jag förmodar att det inte funkar i ditt fall ...

Stå på dig kurtx3 !!
malcolm
Jag hade Boxer i tio års tid och det var ett elände att säga upp, har för mig att avtalet förlängdes med ett år taget så missade man årsdagen fick man vänta ett år till eller betala en hög straffavgift. Hade dock inga problem med mottagningen utom när det snöade kraftigt ute.
HelénE
Stod en artikel i DN i helgen om just ett fall som HD dömt till kunds fördel när det gällde automatisk förlängning av abonnemang:
http://www.dn.se/ekonomi/fel-forlanga-gymkort-automatiskt

Ett snack med konsumentvägledaren om du har turen att ha en i kommunen kanske vore bra.

Helén
kurtkurtkurt
CITAT (HelénE @ 27-11-2012, 23:17) *
Stod en artikel i DN i helgen om just ett fall som HD dömt till kunds fördel när det gällde automatisk förlängning av abonnemang:
http://www.dn.se/ekonomi/fel-forlanga-gymkort-automatiskt

Ett snack med konsumentvägledaren om du har turen att ha en i kommunen kanske vore bra.

Helén

Tack!
Intressant.
Jag vet inte om jag kommer orka bråka för mycket men det gnager ändå, av ren principsak.
Kanske skulle ta och ringa en vägledare för att höra ändå.

Det rör sig inte om mycket pengar utan är just en principsak för jag tycker det är galet.
gnon49
Ibland får man ju några månader gratis när man tecknar abonnemang. Om det är så hos t.ex Viasat så jämnar det ju ut sig som han sa. Bara en tanke. Men långa uppsägningar måste ju vara fel eftersom man blir så bunden vid en aktör. En månad ok, men inte mer.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon