Motti
Vi bor ju på landet och har mycket hare i trädgården särskillt nu på vintern ,gick ut och skulle ta ett bloss då det kom en liten hare och satte sig 2 meter ifrån mig,jag pratade lite till den och han sat stilla och lyssnade en stund sedan hoppade han närmare så han sat 1,5 meter ifrån mig !man tror ju inte det är sant nästan rolleyes.gif En underbar upplevelse i alla fall :)och en sak till !man borde inte gå en meter här utan kamera .Har aldrig varit så närma en hare som i senkvällen :)En speciell upplevelse smiley_small_hug.gif Ska bli kul att berätta för min man som är jägare så närma har han aldrig varit en hare ;)Nu har jag varit ute och lagt ut lite äppelbitar till han .
omk
Åh, vilken mysig upplevelse, Motti !
Har aldrig träffat på harar så nära, men en del andra djur. Den trevligaste var nog grävlingen. Fast h*n brydde sig inte om mig, grymtade bara och trampade sen vidare, längs sin vanliga runda.
Som du säger, varför finns inte kameran med ÖVERALLT ?
skånepåg
Nämen stackaren, lägger du ut en jägarfälla till maken giggle.gif
Kryddan03
Frågade du om han hette Frank?

Donnie Darko
skånepåg
Kom tänka på det mat programmet från England som gick på Kanal 7-8-9, nån av de när han och hans grannar var ute och jaga kaninerna för att de käka ju upp alla hans grönsaker, sen flådde de dem och de äldre damerna behandla skinnen och sydde saker av de, sen gjorde några goda grytor och annat av köttet wub.gif
Rebecca
När jag var liten var jag med om en liknande upplevelse. Jag var på besök hos några vänner som bodde på landet, i ett hus omgivet av massa hagar. En kväll var jag ute och gick i de där hagarna och helt plötsligt ser jag en hare ligga alldeles still i gräset. Jag går sakta sakta fram till den, men den rör sig inte utan ligger helt still. Jag fick möjlighet att klappa den lite smått och satt hos den en stund. Sen skuttade han iväg och jag såg då att han haltade lite (tror jag... mitt minne sviker mig lite här). Oavsett vad var det en helt fantastisk upplevelse! Jag kom tillbaka till huset helt lyrisk - och där väntade en vuxen som sett hela förloppet genom ett fönster. Fantastiskt!
Gossen Ruda
Vad säger man till en hare? Ha´re bra? biggrin.gif Säkert att det inte var en utsläppt tamkanin? Harar är synnerligen skygga.
Anma
CITAT (Gossen Ruda @ 29-11-2012, 16:54) *
Vad säger man till en hare? Ha´re bra? biggrin.gif Säkert att det inte var en utsläppt tamkanin? Harar är synnerligen skygga.

Våra harar på ön står på andra sidan staketet och visar finger åt hundarna... Så visst kan även harar bli mindre skygga i rätt miljö.
Motti
Jag sa !men lille jösse då va gör du här ?han satt och lyssnade faktiskt och hoppade näremarehan satt 1meter ifrån mig !Min man kom hem i kväll efter en veckas jobb i Skåne han jagar ju också !han blev lite tagen av min berättelse faktiskt ,för Harar är väldigt skygga i vanliga fall .Berättade detta för en granne hon sa :kanske din katt har gått igen som Hare ?man undrar ju confused.gif Men söt va han med sina långa öron smile.gif
skånepåg
Kaniner är lite söta, har haft några dvärgvädurer när jag var barn, sprang ofta till grannarna och fråga om jag fick plocka deras maskrosblad giggle.gif
sparvuggla
Jag har haft trevliga möten med grävlingar som dom dock sprungit iväg när dom stött mot mina skor och ben och sett vad det var som var i vägen för dom.

Deras syn är inte så bra.
Motti
Jag tror att många djur har ett sjätte sinne de känner av en och ibland verkar det som dom bara vet att man inte gör dom illa .Jag är en sådan människa som draaar till mig tex hundar ,hundar som i vanliga fall är skygga kommer direkt fram till mig och slickar mig på ben och händer! en del här i byn har hundar som aldrig går fram till folk annars så de har blivit överaskade när deras hundar bara går direkt fram till mig !märkligt ?tror de känner att man älskar djur sweatingbullets.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon