|
Margith
29-11-2012, 18:45
Nu är adresslistan skriven, alla fröpåsar omblandade och kuvertet är ihopklistrat och frankerat. Nu gäller det bara att få "någon" att åka in till stan och lägga kuvertet i brevlådan. Kuvertet borde nå nr 1 på måndag, eller senast tisdag.
Så här ser adresslistan ut:
1.RitRat 2.Leopardcookie 3.iren 4.hs04290 5.IreneH 6.tulle 7.maimiti 8.ninale 9.hattstugan 10.Eva zon 1-2 11.Lillja 12.Fotograf Johanna 13.Wilmer 14.Lady Hamilton 15.sandra.rath 16.Margith
Kom nu ihåg att stryka ert namn från listan om ni inte vill vara med på ett varv till! Jag lovar inte ett varv till, men om båda kuverten går runt fort, så kanske vi hinner ett varv till.
Jag hoppas att ni hittar nåt kul i frökuvertet när ni får det. Margith
Åh, mycket trevligt! Ser fram emot detta :-) Några gobitar till fröpåsar ligger redan här hemma och väntar på att få åka iväg.
Spännande.......med nya namn på frölistan som jag inte känner igen från tidigare år. Har också fröpåsar som väntar.
Kanon! Väntar med spänning!!
Jag fick försändelsen idag, och det dekorerade kuvertet håller än! Jag ska förstärka det lite med bokplast, så den kanske håller hela varvet ut!
Men vilka skatter det fanns inuti!!! Det tar säkert två kvällar innan jag har bestämt mig. (Korta kvällar, för jag jobbar, och på tisdagkväll är det dessutom gympa.) På onsdag är jag säker på att det åker vidare.
Så.... på torsdag får Leopardcookie vara beredd!
Jag är klar! Nu väger kuvertet strax över 90 gram, så det är INTE rekommenderat att lägga i fler fröpåsar än man tar (hellre tvärtom!!!), eller bifoga många tyngre fröer. Blir det 100 g, får man klistra på 4 frimärken, nu klarar vi oss med 2. Många, många fröer var det!
Tjolahopp, kvällspromenad till postlådan nu då. 13,8 grader kallt.
Åh, så spännande det låter! Kul att kedjan "rör" på sig också :-)
Hej hej! Jag undrar om LEopardcookie fick kuvertet före helgen? Jag postade det den 5:e, borde ha kommit fram.
Jag fick kuvertet idag :-) jättekul! Ska googla ikväll o skickar i morgon :-)
Phuuuu, skönt att höra! Leopardcookie har alltså inte skrivit i tråden. Hon har fått kuvertet och skickat vidare utan att rapportera. Det är ju huvudsaken att kuvertet rör på sig :-)
Kanske nästa gång skäl att skriva under adresslistan *också* att man bör bekräfta i tråden när man fått och skickat vidare.
Ja visst! Det kan jag hålla med om RitRat :-) Lite lättare att ha koll då ja :-)
Nu tog jag mig friheten att skriva det på adresslappen :-) hoppas det var ok?
Så roliga fröer och nu har jag skickat vidare till nästa på listan :-)
hs04290
14-12-2012, 23:07
Hejsan alla frösugna! Vad roligt att få vara med i kedjan!!! Jag har plockat endel, och skickat endel, och nu väger kuvertet 100 g. Jag hoppas det är OK att man tar ngr enstaka fröer av nån sort man vill prova, och där mängden är ymnig??? Nu är det ju fredag, så det lönar väl sig inte att ta sig till brevlådan... Fast förut hade det varit värt besväret. Jag städade lite i en låda där jag haft postgrejer i veckan som gick. Hittade ett häfte med märken; LÖRDAGSUTDELNING. som jag av nostalgi inte klarade att slänga! Vad tror ni? Kan posten dela ut mer post? Kommer tågen någonsinn komma i tid? Fram? Nej, nog med fredagsfilosofi; 100 g skickas, så se upp med vikten sen! Helena
IreneH du är nästa namn på listan. Jag har sänt ett PM till dig. Kontakta mig snarast. tulle
Jag fick kuvertet igår och hittade lite roligt. Lägger det på lådan imorgon så snart bör det vara hos tulle!
Efter en orolig väntan kom frökuvertet enligt planerna till mig idag. Eftersom jag reser till Spanien på lördag morgon och inte kommer hem förrän i början av januari var jag orolig att posten inte skulle leverera i tid, men nu har jag bytt fröer och frökuvertet postas imorgon till nästa på listan. God jul och Gott nytt år önskas till er alla.
Maimiti har du inte fått frökuvertet ännu? Undrar tulle i Spanien.
maimiti
27-12-2012, 18:13
Påsen har mellanlandat hos mig. Skickar vidare i morgon.
Gott nytt fröår 2013 kardvädd2.jpg
Den är rätt häftig, kardvädden!
God fortsättning på det nya året!
Idag landade fröpåsen i min brevlåda Massor med spännande påsar, ska försöka hinna gå igenom ikväll så jag kan skicka vidare till nästa imorgon.
Hattis var är du har de kommit fram
hattstugan
08-01-2013, 10:11
Jodå kuvert hade landat här igår men ingen hämtade posten så det ligger hos mig nu!
Mycket skoj att välja bland!
Kommer att skicka det vidare redan idag!
hattstugan
08-01-2013, 11:24
Det bidde 3 frimärken!!
Hemunderbarahem
08-01-2013, 13:20
Hej. Detta lät himla kul. Jag förstår att man byter fröer med varandra. Men vill någon förklara lite mera hur det går till, regler o så? Får man vara med er här? Eller det är försent ? Jag byter fröer med en vän annars vart år. Jag får av henne o hon av mig. Det är väldigt kul
Eva zon 1-2
09-01-2013, 20:17
Brevet kom till mig idag. har bytt fröer och lägger det på lådan imorgon.
CITAT (Hemunderbarahem @ 08-01-2013, 13:20)  Hej. Detta lät himla kul. Jag förstår att man byter fröer med varandra. Men vill någon förklara lite mera hur det går till, regler o så? Får man vara med er här? Eller det är försent ? Jag byter fröer med en vän annars vart år. Jag får av henne o hon av mig. Det är väldigt kul  Välkommen till Odla!!! Här kan du läsa i en gammal tråd, där förklaras det bra av vår frömoder. Skicka ett PM till Margith och fråga om du får vara med om det blir ett tredje varv.
Fröbrevet är hos mig nu, åker nog iväg i helgen. Bästa brev man kan få.
Fotograf Johanna
12-01-2013, 20:58
Åh, då kanske jag får det på måndag!
Fotograf Johanna
15-01-2013, 20:34
Jag fick det idag. Skickar vidare så fort jag kan.
Oj hoppsan då är det på väg till mig! Så snabba ni varit trode det skulle dröja evigheter
Nu har det anlänt här, men det var nera på två frimärken igen. Jag ska grejja det i morgon men här på landet går det inte vidare förens onsdag.
Fotograf Johanna
22-01-2013, 16:19
Det finns väl inget porto som kostar tre märken? Brevet vägde i alla fall under hundra gram både när jag fick det och när jag skickade det.
Det är så roligt med frökedjor! Nu ser jag med förtjusning fram emot grönsakskedjan.
Johanna, det har jag ingen koll på bara läste vad Hattstugan skrev.. Nu är det under 100 gram och två frimärken, det är ju tanken för det inte ska bli för dyrt att skicka runt, så det är ju bra! Jag har legat sjuk så det går inte iväg förrens i morgon, sorry! Mutade in några extra fröer som plåster på såren Visst är det kul med frökedjorna, varje år sår jag något jag inte hade en aning om vad det var och som jag aldrig skulle ha köpt fröer till av mig själv. Hur kul som helst!
sandra.rath
29-01-2013, 18:31
Kuvertet dök upp hos mig idag.  En extra julafton lite så här i efterhand! Jag har googlat och bytt och skickar tillbaka kuvertet till Margith imorgon.
Margith
29-01-2013, 19:39
Vah?  är det redan min tur? Och nästa kedja verkar inte vara långt efter Det känns lite grann som vi hinner ett varv till, eller hur? Jag hoppas att ni har strykt er från listan om ni INTE vill vara med på ett varv till....
Lady Hamilton
31-01-2013, 11:03
CITAT (sandra.rath @ 29-01-2013, 18:31)  Kuvertet dök upp hos mig idag.  En extra julafton lite så här i efterhand! Jag har googlat och bytt och skickar tillbaka kuvertet till Margith imorgon. Oj förlåt  jag glömde i glädjeyran att gå in och skriva att jag fått brevet och sedan skickat det vidare. Men det kunde ha varit värre eller hur?...... skrivit här och sedan glömt posta brevet så det blev liggande bortglömt
Margith
31-01-2013, 19:13
Japp, idag kom kuvertet till mig Det verkar högst sannolikt att nästa kuvert kommer på måndag Jag lovar att skriva nya adresslistor och skicka iväg kuverten på resa nr 3 så fort jag bara kan. Kanske inte under veckan, men iaf till nästa helg (jag måste jobba lite också....)
 för denna omgången
 Jippie för ett varv till. Vi älskar dig Margith.
Margith
04-02-2013, 18:18
CITAT (tulle @ 04-02-2013, 16:55)   Jippie för ett varv till. Vi älskar dig Margith.  Ta inte i så du spricker nu, så älskvärd är jag inte  Men tack ändå Kuvertet från den andra frökedjan kom tyvärr inte idag. Men kanske imorgon. Jag gör mig redo för att stå vid brevlådan och vänta en dag till i snöyran
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|