Full version: Toppning
evelina
Godmorgon!

En undran, toppat mina förkultiverade sommarblommor men hur många gånger ska man göra det?? wacko.gif

Den som ställer en dum fråga är dum i fem minuter.
Den som aldrig frågar är dum hela livet. smile.gif
pejori
jag toppar så fort dom drar iväg och blir rangliga smile.gif smile.gif
det kan bli många gånger, eftersom jag får toppa dom skott som bryter fram smile.gif smile.gif
Fideli
Om man som jag har satt Fuchsia, tagetes, ringblommor och dahlior ... ska man bara toppa dem i "lagom" höjd eller är det ett speciellt antal blad som gäller eller?
pejori
lagom höjd blir så bra så laugh.gif laugh.gif
Fideli
Bara knips alltså? Huvaligen jag blir nervös bara jag tänker på saken. Tack för tipset.
uno
Toppen här i livet är väl att toppa det mesta. Kul var det att toppa kebne.
Att toppa sommarblommor är bra, men det är inte toppen att toppa de sorter som inte ska toppas de blir då utan toppen. Visst är det toppen för oss, i vårt långa land, som nu har fått våren. Ja i götet och i dess närhet, är det riktiga toppendagar. Toppen är att isen i trädgårddammen är borta och guldfiskarna har ökat, kanske inte i antal men i storlek. Höstens yngel har under vintern växt till sig- det är toppen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon