frazzemannen1978
hej alla

Var inne här en hel del förra vintern när det var dags att sätta igång med förodlingen med chili, som är min passion.

Ser att det finns frökedjor som verkar toppen. Men finns det någon som enbart gäller chilis? Jag själv har en 8-10 sorter som jag har väldigt gott om fröer. Hade varit kul om fler ville byta lite.

Hör gärna av er. Det kanske redan finns frökedjor för chili. Bara jag som inte upptäckt de än. Har ni tips på var jag kan söka mig vore det bra.

Tack för hjälpen.

//Jens

Peztis
Nej, det har jag aldrig sett. Däremot brukar det börja en grönsaksfrökedja i början av året och där brukar det vara många chilifröer med. Och så klart en väääääldig massa andra roliga grönsaksfröer!
Iren
Hej och det vore riktigt trevligt om du ville starta en sådan kedja, Frazzemannen! Jag är gärna med:-)
Margith
Nej, det finns ingen renodlad frökedja för chili.

I grönsaksfrökedjan byter vi chili också, men den kedjan brukar vi starta omkring årsskiftet.

Chili brukar jag så den 1/1.

Jag byter alltså till mig lite chilifröer i grönsaksfrökedjan som jag sen sparar till året efter (med varierande grobarhet).

Vill du starta en chili-frökedja så är jag mer än gärna med. Jag har lite att byta bort, men inte tillräckligt för att starta en kedja.

Räkna med att en kedja tar ungefär 2 månader innan den har gått runt, så det är kanske lite sent på året att starta den nu, men prova! Faller det väl ut, kan du kanske starta den lite tidigare nästa år?

Jag håller i både frökedjan och grönsaksfrökedjan. Vill du får du gärna PM:a mig för lite info om hur jag gör.
Micke32
Är gärna med på en frökedja med chili, gärna andra grönsaker med smile.gif
Piccante
är också intresserad
sofia75
Jag är också intresserad!!
Chili Linkan
Jag är också på!
Nepenthexx
Jag är också intresserad av en chilifrökedja ifall det ännu finns en chans att det blir av smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon