frazzemannen1978
08-12-2012, 14:37
hej alla
Var inne hr en hel del frra vintern nr det var dags att stta igng med frodlingen med chili, som r min passion.
Ser att det finns frkedjor som verkar toppen. Men finns det ngon som enbart gller chilis? Jag sjlv har en 8-10 sorter som jag har vldigt gott om frer. Hade varit kul om fler ville byta lite.
Hr grna av er. Det kanske redan finns frkedjor fr chili. Bara jag som inte upptckt de n. Har ni tips p var jag kan ska mig vore det bra.
Tack fr hjlpen.
//Jens
Nej, det har jag aldrig sett. Dremot brukar det brja en grnsaksfrkedja i brjan av ret och dr brukar det vara mnga chilifrer med. Och s klart en vldig massa andra roliga grnsaksfrer!
Hej och det vore riktigt trevligt om du ville starta en sdan kedja, Frazzemannen! Jag r grna med:-)
Margith
08-12-2012, 18:23
Nej, det finns ingen renodlad frkedja fr chili.
I grnsaksfrkedjan byter vi chili ocks, men den kedjan brukar vi starta omkring rsskiftet.
Chili brukar jag s den 1/1.
Jag byter allts till mig lite chilifrer i grnsaksfrkedjan som jag sen sparar till ret efter (med varierande grobarhet).
Vill du starta en chili-frkedja s r jag mer n grna med. Jag har lite att byta bort, men inte tillrckligt fr att starta en kedja.
Rkna med att en kedja tar ungefr 2 mnader innan den har gtt runt, s det r kanske lite sent p ret att starta den nu, men prova! Faller det vl ut, kan du kanske starta den lite tidigare nsta r?
Jag hller i bde frkedjan och grnsaksfrkedjan. Vill du fr du grna PM:a mig fr lite info om hur jag gr.
Micke32
09-12-2012, 23:54
r grna med p en frkedja med chili, grna andra grnsaker med
Nepenthexx
28-12-2012, 12:53
Jag r ocks intresserad av en chilifrkedja ifall det nnu finns en chans att det blir av