Mi70
Jag måste erkänna att jag klickade vilt i går kväll, och det blev några......... laugh.gif

Är det någon som vet hur "klumparna" man får ser ut, och om det är ett prisvärt alternativ - blir växterna stora i år, eller först nästa år???
Maria i Helsingborg
Jag höll på att "trilla dit" på andra sidan - pioner är min last - men jag håller fortfarande stånd....... wacko.gif .......hur länge till vet jag inte!
pimpim
Jag har ännu inte beställt... wub.gif . Men det kommer nog att bli i alla fall. Har en trädgård som är i stort behov av att fyllas upp med blommor.

Pia
Maria i Helsingborg
.....nu gick det inte längre rolleyes.gif

300 kr. fattigare &

lyckligare smile.gif
Carina i Västerås
Japp, jag trillade dit så fort jag slog på datorn på jobbet i morse.
Det blev båda sorterna av tremastarsblomma (tror jag dom hette) och två stycken dagliljor.

Typiskt! Jag som behöver pengarna till en massa annat som är viktigare... unsure.gif

Hälsningar Carina
Copycat
Efter att ha tittat och klickat , har jag mera blommor än trädgård. Men fint blir det , hoppas jag.
stina
Usch, så här blev det:

Antal Beskrivning Á pris Summa
1 Höstflox - Blue Paradise 2 st 39,00 SEK 39,00 SEK
1 Höstflox - Fujiyama 2 st 39,00 SEK 39,00 SEK
1 Solbrud - Goldrauch 29,00 SEK 29,00 SEK
1 Luktpion - Karl Rosenfield 45,00 SEK 45,00 SEK
1 Jättevallmo - Perrys White 35,00 SEK 35,00 SEK
1 Jättevallmo - Pinnacle 35,00 SEK 35,00 SEK
1 Glansmiskantus - Zebrinus 35,00 SEK 35,00 SEK
1 Höstanemon - Pamina 29,00 SEK 29,00 SEK
1 Kungsljus - Pink Domino 35,00 SEK 35,00 SEK
1 Daglilja - Rocket City 0,00 SEK 0,00 SEK
1 Röllika - Walther Funcke 29,00 SEK 29,00 SEK
1 Stormhatt 29,00 SEK 29,00 SEK
Summa varor: 379,00 SEK
Frakt: 49,00 SEK
Total: 428,00 SEK

wub.gif wub.gif
Copycat
DEn är snarlik min. Synd bara att det ska behöva ta sån tid innan man får lökarna. Det ligger ju fortfarande snö här och kälen biter sig fast i backen. Jag längtar efter att få börja.
Mi70
Hmm, noter att jag fortfarande har handlat för mest, totalt 564 kronor........ biggrin.gif

Det är nog läge att skämmas då sambon noterar detta........ unsure.gif unsure.gif
Betty
CITAT (Mi70 @ 30-03-2004, 14:25)
Hmm, noter att jag fortfarande har handlat för mest, totalt 564 kronor........ biggrin.gif

Det är nog läge att skämmas då sambon noterar detta........ unsure.gif unsure.gif

Det är lugnt, du är inte värst längre! rolleyes.gif Jag beställde nyss för 839:- wub.gif
AgnesC
Jag beställde även förra året, fast det blev nog ännu mer i år! Det kom ett rel. litet paket, hade väntat mig en jättelåda! Det låg rotklumpar o lökar i lite torvblandning i plastpåsar. Jag hade en hög med halvstora plasthinkar hemma som jag borrade hål i botten på, hällde i leca o bra plantjord. Sen fick de stå svalt o ljust. Fick nog sändningen betydligt tidigare då tror jag. Men det hann i alla fall bli stora fina plantor innan jag satte ut dem, som blommade jättebra!
nilla
Jag blir väldigt sugen... men har så himla dålig pejl på priser. Är det jättefynd eller normala plantskolepriser?

Tänkte gå på mässan och då lär väl en del besparingar ryka ohmy.gif

Gunilla
pejori
trillade dit jag också biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
lökar och knölar för 587:- wub.gif wub.gif
både inomhus och utomhus slank med huh.gif
Maria i Helsingborg
Med en numera välbekant "ångest" sitter jag här och ruvar på mitt försvarstal......

".......men Betty bestälde för 839 kronor!"

Yapp, den tar jag! tongue.gif
pimpim
Jaha...nu har även jag gjort min beställning (med uppmuntran från min man rolleyes.gif ). Ska bli så spännande när de kommer.

Pia
Kajsa
Nog är det billigare än i plantskolan så det blev en del sorter även för mig, som svarta Aklejan, brokiga Stjärnflockan, Hosta, Stormhatt och en del annat. Var det nu ska få plats??
Betty
CITAT (Maria i Helsingborg @ 30-03-2004, 18:19)
Med en numera välbekant "ångest" sitter jag här och ruvar på mitt försvarstal......

".......men Betty bestälde för 839 kronor!"

Yapp, den tar jag! tongue.gif

Varsågod!!! laugh.gif
Ewa smålänska höglandet
När jag berättade att jag hade handlat från odla.nu igen, fick jag till svar
var ska du sätta allt.

Vid mitt nya växthus när det kommer ut från garaget och min nya damm bredvid

Suck!!

/Ewa
pialotta
jag har också beställt - och jag har ingen aning om hur man gör i en trädgård, har hittils bara haft nässlor och ogräs här. Men en trädgårdsintresserad kvinna var så lyrisk över min gamla brunna hästgödsel och hennes blommor är så vackra... Så jag vräker ut jord här och var...
I höstas stoppade jag ner påskliljelökar och krokus - och de är på väg upp!

Köpte pion, hosta, ackleja, vallmo, stormhatt, astilbe, tremastarblomma och stjärnflocka.
Några fröer beställde jag också, men det är ju typ 300 frön i varje påse, det kommer jag nog inte att får ner i jord alltihop.

Nu gäller det för oss alla att vara uthålliga och hitta bra platser till våra klumpar. tipset om hinkplantering före utplantering nappar jag på.

tongue.gif blink.gif biggrin.gif
pimpim
Mina kom med posten idag....jippiiiiii biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Pia
evvy
biggrin.gif Goder morgon! Jo jag handlade förra året - det funkade jättebra! Alla växter kom i en kartong, varje växt var inlagd i en liten plastpåse. Alla tog sig utom en jättevallmo.
Idag repris på Gröna rum, missade det sist - var det bra?
Hälsningar Evvy zon 1 rolleyes.gif
azofia
CITAT (pimpim @ 08-04-2004, 12:25)
Mina kom med posten idag....jippiiiiii biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Pia

Men när kommer mina då?!?huh.gif
Vill ha dem NU!!!!! biggrin.gif
Ninni
Jag beställde förra året (och även i år så klart). Allting tog sig, liljorna blommade och vita rudbeckian kom till slut. De var dock lite låga och skrangliga. Vit löjtnandshjärta blommade och blev ganska stor. Jag förodlade dem inte utan grävde ner dem på en gång. (har för mig att de kom i slutet på april). Floxen däremot hann aldrig blomma, men jag hoppas att den gör det iår.
Betty
CITAT (azofia @ 13-04-2004, 10:56)
CITAT (pimpim @ 08-04-2004, 12:25)
Mina kom med posten idag....jippiiiiii  :D  :D  :D

Pia

Men när kommer mina då?!?huh.gif
Vill ha dem NU!!!!! biggrin.gif

De perenner jag beställde förra året kom kring 12/5. Antar att de skickas ut med hänsyn till var i landet man bor. Pionen och dagliljorna hann inte blomma men de enda som inte tog sig var höstfloxen 'Miss Holland'.
Jag krukade mina beställda eftersom jag bor såpass långt norrut. Planterade ut dem på växtplatserna i mitten av juni.

Jag längar åxå efter årets beställda men hoppas ändå att jag inte får dem ännu på en månad... rolleyes.gif
pialotta
Nu har jag fått alla mina knölar och de flesta har jag "petat" ner i hinkar eller mjölkkartonger. men jag vet inte riktigt hur de skall planteras, skall "groddarna" få vara ovan jord, eller skall allting täckas av jorden?

Jag har gjort lite hur som haver, somt sticker upp och somt fick vara under jord. Vilket är rätt?

Hälsningar Pialotta
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon