Gossen Ruda
Fick papperstrassel igår. Canon laserskrivare, enkel modell. Öppnade skrivaren, plockade ut tonerkassetten, tog bort pappret som fastnat, satte tillbaka to
nerkassetten, stängde luckan och tänkte fortsätta skriva ut. Det ville inte skrivaren. Det var fortfarande pappersstopp vilket det inte var. Återstartade skiten, testade och provade, inget hjälpte. Gav upp och fortsatte idag, samma skit. Kollade igenom användarhandboken utan att bli klokare. Blev lite desparat och gjorde det som funkade förr, dunkade skrivaren i bordet. Nix. Öppnade toppluckan och smällde igen den. DÅ startade skrivarhelvetet. Glappkontakt eller så blev den lille vietnamesen inuti rädd. Inget har förändrats sen den gamla goda tiden när man fixade TV:n med en ordentlig knuff eller dunk och tvättmaskinen med en spark. biggrin.gif
Klint
bravo.gif Ja det var just det jag var ute efter en skrivarreperatör!!

Min skrivare som har stått i ett kallförråd startar inte alls,den går inte ens på det går att lämna in enl.supportsidan men kan väl knappast vara värt pengarna eller? Hp Photosmart C5180 All in one heter den lille rackarn,vad har reperatören för tips att komma med eller är det universal att dunka den i bordet whist.gif
Gossen Ruda
Testa. biggrin.gif Kallförråd låter inte så kul, kan vara kondens och annat jox. Ryck och slit i alla delar, ta isär och sätt ihop alla kontakter så att det inte är glappkontakt. Tyvärr är det så att bara lämna in en skrivare är service kostar ofta mer än en ny.
Foxley
Haha! Låter som mitt sätt att fixa saker också. Det har nästan alltid funkat, förutom den gången jag fick för mig att det skulle funka när jag hade svårt att få i saker i moderkortet. En liten för hård smäll och det sprack. smile.gif
Pirum
Det var tider det, när man gav TVn en rejäl örfil om bilden muppade sig, hjälpte inte det fick man göra som Fleksnes, slå med knytnäven ovanpå. Hade även en TV som bara funkade om den blivit varm - vilket den bara blev om den funkade. Lösningen var att blåsa lite med en hårtork genom ventilationen och ge den en vänskaplig "klapp" på huvudet tills den gick igång.
Huggorm
Det var tider det, när det var högspänning i TV-apparater samt höga strömmar i avböjningsspolar och annat kul som ger slitage och jobb för oss TV-reparatörer. Dagens platt-TV är inte alls lika kul att greja med, och mycket hållbarare är de också
Klint
Ja nu har jag gett upp,jag är inte nån reparatör!
Blir en ny idag troligen en hp all-in-all. igen
Huggorm
CITAT (Klint @ 24-01-2013, 10:45) *
Ja nu har jag gett upp,jag är inte nån reparatör!
Blir en ny idag troligen en hp all-in-all. igen

De är i princip engångsmaskiner. Låter man dem stå undanställda ett tag så torkar snart bläcket fast i munstycket och pappersmatningen brukar också börja krångla. Använda alltså skrivarfunktionen med jämna mellanrum, helst inte med mer än någon vecka mellan gångerna.
malcolm
CITAT (Pirum @ 23-01-2013, 21:56) *
Det var tider det, när man gav TVn en rejäl örfil om bilden muppade sig, hjälpte inte det fick man göra som Fleksnes, slå med knytnäven ovanpå. Hade även en TV som bara funkade om den blivit varm - vilket den bara blev om den funkade. Lösningen var att blåsa lite med en hårtork genom ventilationen och ge den en vänskaplig "klapp" på huvudet tills den gick igång.

rotfl.gif
Klint
CITAT (Huggorm @ 24-01-2013, 11:20) *
De är i princip engångsmaskiner. Låter man dem stå undanställda ett tag så torkar snart bläcket fast i munstycket och pappersmatningen brukar också börja krångla. Använda alltså skrivarfunktionen med jämna mellanrum, helst inte med mer än någon vecka mellan gångerna.

Ska bli!
Den varianten som fanns nu hade 4 färgpatroner,den gamla 6 tror ni det blir lika bra fotoutskrifter?
malcolm
CITAT (Klint @ 24-01-2013, 12:57) *
Ska bli!
Den varianten som fanns nu hade 4 färgpatroner,den gamla 6 tror ni det blir lika bra fotoutskrifter?

Jag skulle satsa på en färglaser istället, lite dyrare men ack så mycket bättre och de torkar inte ihop. Visst är de dyrare än en bläckstråle men det är det värt, har haft ett antal bläckstråle av olika fabrikat men köpte en färglaser för något halvår sedan och är mycket nöjd. Betalade runt 2400:- för den hos NetOnNet och det är en sk. allt-i-ett skrivare av märket Samsung som även fungerar som scanner och kopiator och den ger perfekta utskrifter. Fördelen med laser är att utskrifterna inte är så vattenkänsliga, spiller man en droppe vatten på ett dokument skrivet med bläck så blir utskriften förstörd vilket inte är fallet med en laserutskrift.

Köpte en billig bläckstråleskrivare till min dotter för ett antal år sedan och det visade sig att bläckpatronerna till den bara kostade ett par tior mer än vad själva skrivaren kostade MED patroner så för min delär det slut med bläckstråleskrivare.
Klint
Tack för snabbt svar! Ska se vad som finns i Bengtsfors!.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon