jaj-51
Något sånt här i säcken skulle vara bra

Snöraka
eller
Snöraka
Monarda
Ska jag definitivt kolla efter nästa gång. Tack för tipset!
Peztis
Idag har jag använt min snöraka jag fick förra året, den köptes på Jula. Jag höll dock på att bli tokig för den går inte att spärra (fel på den?) så när man tar i så står man där plötsligt med 6 meter och har ingen kraft att dra ned med och det stöter i där bak.

Funderar allvarligt på att borra ett hål och dra i en skruv/sprint så att den håller sig på ca 4 m, mer behöver inte jag.
ingrid fuxwall
CITAT (Peztis @ 26-12-2012, 20:23) *
Idag har jag använt min snöraka jag fick förra året, den köptes på Jula. Jag höll dock på att bli tokig för den går inte att spärra (fel på den?) så när man tar i så står man där plötsligt med 6 meter och har ingen kraft att dra ned med och det stöter i där bak.

Funderar allvarligt på att borra ett hål och dra i en skruv/sprint så att den håller sig på ca 4 m, mer behöver inte jag.

Min köpte jag på obs och den har samma fel
jaj-51
Ja köpte Jula:s korta och den är helt ok.
Dubbla fjäderbelastade låspiggar.
Peztis
Fick rådet att använda silvertejp för att hålla rakan i rätt längd. Om man borrar i aluminiumet så försvagas det och det kan lätt vikas eller gå av där.

Det är denna från Jula som jag har.
ingmet
Jag köpte en likadan på ClasOhlson för 299 kr med gratis frakt. Känns fortfarande som ett bra och nödvändigt inköp trots inkörningsproblemen som var precis som tidigare inlägg beskrivit. "Värst" var att själva bladet snurrade .. Men det löstes genom att sätta allt i skruvstädet och dra åt rejält. Tror annars mest på silvertejpsalternativet. Använder snöskrapan till hustak och båten oxå. Kanon helt enkelt!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon