Full version: Kom Tomten i kväll ?
Motti
Till oss kom han en riktig tomte med nissar santa.gif tyvär såg vi inte renarna de har en förmåga att försvinna giggle.gif Tomten gillade Wiskey i alla fall han behövde värma sig lite smile.gif
Det bästa med julen nu för tiden är ju att se sina barnbarns ögon tindra smile.gif
gunsta
Tomten hade varit hos oss och lagt fyra paket under granen - tre böcker och en anskrämlig ljusstake smile.gif - Böckerna var önskade, en bok om mat och liv i Provence och en tjock bok om kattens historia + en mycket tjock bok om Raoul Wallenberg . Alla nöjda. Någon whisky drack vi inte - vi tar det i imorgon i stället ....
Kryddan03
xxx
Huggorm
Tomten var hos oss med, och delade ut paket till min systers döttrar på två och tre år. De var både livrädda och fascinerade på samma gång biggrin.gif
Motti
Boken om kattens liv är superintressant !var hos vår dotter och firade jul i dag hon har tre katter !alla är halvskogisar eller halv Maine coon .Tyvär fick vi ta bort vår älskade katt Helge för två månader sedan högt saknad och älskad wub.gif Bonniers Stora kattbok är mycket bra också där ser man att alla katter inte är lika i temprament ,katter är som hundar olika .
omk
Haha, det där att "narra" de små ...

En jul, dagen före julafton, hade (plast)sonen, kanske 4 år, lyckats hitta en jutesäck med en massa klappar i. Han blev helt bestört !!! Hade Tomten redan varit hos oss, UTAN att grabben fått träffa honom !!!??? fear.gif

Eftersom det var en "grön" jul det året, fick jag lugnat honom, med att ljuga ihop en liten vit lögn, om att Tomten ringt mig, på mitt jobb, och sagt att han varit förbi och ställt säcken där i förväg, bara för att han inte orkade bära den själv. Släde funkar ju inte på barmark, men han skulle komma precis som vanligt.
Han trodde mig, grabben ! wub.gif
Wilmer
giggle.gif

Här hade jag rock och luva, dottern nöjd och glad, sex månader så hon begriper ju inte tomtegrejjen än. Vi hade julklsppar, lite onödigt men mest användbara saker.
Motti
Ebbah 7 år slängde till tomten en After Eight och sa till han att slänga pappret i soptunnan rotfl.gif
Wilmer
Ordning och reda tummenupp.gif
Motti
Ja och ett engagerat miljötänk giggle.gif
Anki på Öland
Vår tomte kom medan 4-åringens pappa var ute och försökte tända en brasa i braskorgen (som f.ö. inte gick så bra). 4-åringen höll behörigt avstånd men blev lycklig över paketen - konstigt nog blev hunden himla glad över att träffa tomten...... 4-åringen kunde sträcka sig till att skaka hand med tomten från varsin sida av bordet när han skulle gå smile.gif Lite choklad fick han också...
Monarda
Ett reservbatteri till kameran; välkommet då det alltid tycks ta slut precis när man hittat något intressant. Presentkort till skoaffären, två flaskor vin. Sist men inte minst en fin bok från antikvariatet om Stora Kopparbergs historia från sonen. Julklappsrimmet som följde med den var lika roligt att få som boken, en vers på 20 rader!
malcolm
Ingen tomte här och inga julklappar heller.
mamamaggan
Ingen tomte men bra julklappar . En bok " Världshistoriens tidslinjer " , en ljudbok " FJällgraven " och ett armband med berlocker.

Fick en ny plånbok också men den ska jag byta , inte så praktisk tyvärr.
Eva i Skåne
Ha ha Anki, hund som blev överlycklig att träffa tomten har jag också varit med om för några år sedan. Hela skägget försvann biggrin.gif men det är en gammal historia

I år hade vi ingen tomte och inga klappar och det gick bra ändå, tycker jag. Jo, vi hade julklappslek, men det är ju inget överflöd av paket och inga större summor det rör sig om. Jag lyckades inte slå en enda sexa och var den enda som blev utan paket, men å andra sidan hade jag köpt allihopa nästan, så det kvittar. Det är leken i sig som är rolig
gunsta
CITAT (Eva i Skåne @ 25-12-2012, 13:25) *
Ha ha Anki, hund som blev överlycklig att träffa tomten har jag också varit med om för några år sedan. Hela skägget försvann biggrin.gif men det är en gammal historia

Det där känner jag ingen från min barndom - skäggig tomte när han kom och skägglös när han gick smile.gif .... och två glada hundar
Skruttis
Det kom ingen tomte hit men när vi var ute och gick på em igår så mötte vi tre joggande tomtar, luvorna svajande med skäggen fladdrande i vinden, glatt hojtande God Jul.
Märklig syn måste jag säga.... tongue.gif
pejori
Vaknade av att mina barnbarn skrek, "famo" tomten kom i natt!! Kolla massa paket, från mamma och pappa som tomten kom med" blush.gif
Vad säger man där? yahoo.gif
"Alla köper paket till tomten som han lägger under granen nattetid" Det köper ungarna och jag.... crazy.gif
Gillar mina barnbarns tänk där. tummenupp.gif
Motti
Det är ju barnbarna som sätter guldkant på julafton smile.gif dom gör julen minnesvärd .Mycket roligare med julen sedan barnbarna kom till tummenupp.gif
pejori
CITAT (Motti @ 25-12-2012, 22:03) *
Det är ju barnbarna som sätter guldkant på julafton smile.gif dom gör julen minnesvärd .Mycket roligare med julen sedan barnbarna kom till tummenupp.gif

Själv hatar jag allt vad julen heter, men "biter ihop" sos.gif
Trodde i min enfald, att jag inte överförde mina känslor. d010.gif
Det gjorde jag, tydligen. dunno.gif
Ungarna, var jätteglada, det är det bästa med att "tomten kom i natt" !!!!! tummenupp.gif
Massa ket i gran!!! rolleyes.gif

CITAT (Skruttis @ 25-12-2012, 16:26) *
Det kom ingen tomte hit men när vi var ute och gick på em igår så mötte vi tre joggande tomtar, luvorna svajande med skäggen fladdrande i vinden, glatt hojtande God Jul.

Funkar det också. tummenupp.gif
Motti
Alla kanske inte har känsla för julen och det är helt okej ! alla är vi olika och har olika tänk om högtider.En del bär med sig dåliga erfarenheter som gör att man slår ut taggarna och inte vill delta .Alla mina jular i mitt liv har väl inte alltid varit roliga men ändå så gillar jag julen :)mycket på grund av att vi har våra älskade barnbarn som sätter guldkant på tillvaron vid jul påsk midsommar ,barn är äkta och ärliga något vi vuxna borde ta till oss kanske kompiskram.gif
Anma
CITAT (Skruttis @ 25-12-2012, 16:26) *

Det var två här i min stad som sprang tomtelopp... Är du månne häromkring?
Klint
Tomtem kom inte hit,men vi hade en skön julafton hemma bara vi och katten.Det var självvalt,och hade nog varit mer accepterat om vi åkt bort nånstans.Nu trivs vi ju hemma och att vara här hela julen tända ljus och mysa i lugn och ro var vad vi behövde i år!
Skruttis
CITAT (Anma @ 25-12-2012, 23:34) *
Det var två här i min stad som sprang tomtelopp... Är du månne häromkring?

Nix jag är ganska långt ifrån dig. De kanske hade sprungit fel bara.... santa.gif
Huggorm
Jag har inte varit så snäll i år så jag fick inte så många julklappar, men jag fick en trisslott i alla fall. På den var det 150kr, så jag löste in den idag. På de fem nya lotterna var det vinst på tre, sextio kronor på varje, så nu får jag sex nya lotter. Det går alltså åt rätt håll, och jag förväntar mig att det slutar på minst 25k i månaden i 25 år yes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon