Full version: bakker
andersh
Är det värt att beställa från Bakker?
pejori
nej mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif
andersh
har förstått att det råder delade meningar om det. En del rekommenderar dem varmt! vad är det som inte är bra?
pejori
har beställt där en gång!!!!
först fick jag plantor som var packade upp och ner i lådan sad.gif sad.gif sad.gif
klagade och damen upplyste mej om att det var postens fel.
men dom är packade upp och ner, och därför ruttna!!! wacko.gif wacko.gif
jag ska genast skicka nya sa hon, och mycket riktigt nya kom. dom var stendöda efter att ha packeterats i tätslutande plastpåsar med vatten i sad.gif
ringde upp igen och beklagade mej, och fick till svar att då får du väl köpa nån annan stans då mad.gif mad.gif mad.gif
efter det är jag bojkottad av backer som anser att jag är besvärlig som vill ha och betala för levande växter mad.gif
att dom skulle se ut som i katalogen är bara en dröm. jag lovar sad.gif sad.gif
handla på odla eller rara plantor i stället. det ger mer för pengarna rolleyes.gif rolleyes.gif
pejori
förlåt ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif
den heter rara växter.com wub.gif wub.gif wub.gif
hade för bråttom i ilskan smile.gif smile.gif smile.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Ytterligare saker som ej är bra hos Bakker. De har redigerat om färgerna ordentligt på växterna i katalogen så de inte stämmer med verkligheten.

Alla växter som säljs som härdiga är inte härdiga, en del är knappt härdiga i skåne.

De skickar växter som inte alltid är av bästa kvalité.

När gröna rum provade postorderfirmor skickade de ett stendött körsbärsträd nästan helt utan rötter.

Bakker säljer inte bara i sverige har även sett liknande klagomål om Bakker på Brittiska trädgårdsforumet på Gardenweb.

Det finns många andra postorderfirmor som har mycket bättre kvalité på sina växter och som verkar hantera reklamationer på ett bättre sätt.

Även jag har fått ruttna växter (jordgubbsplantor) från Bakker.
Almdalen
Jag har tidigare beställt från dem och fått dåliga växter. Efter att ha reklamerat flera gånger då jag fått döda växter vill de inte veta av mig som kund.
/Ingegerd
kerstin z5-6
samma erf som övriga sad.gif -det finns bra firmor ! Välj dem i stället !
renate
sad.gif Släng katalogen i papperskogen,där hör den hemma! ohmy.gif huh.gif mad.gif wacko.gif blink.gif ohmy.gif
Renate
Fenja
Kan bara instämma med samtliga föregående talare. Jag beställde en lila ros som blommade i RÖTT och fick en massa narcisslökar som verkligen hade redigerade färger i katalogen eller inte kom upp alls.
Fenja
Iza
De säljer bara skräp mad.gif
azofia
Jag tillhör de (få?) som är nöjda med det jag tidigare beställt från Bakker. Visst färgerna på vissa saker var lite väl överdrivna i katalogen men allt överlevde/kom upp i alla fall.
Jag beställde senast från dem för ett par år sedan, då hade de lägre priser jämfört med andra och då tyckte jag att jag kunde chansa. Nu har de blivit allt för dyra mot hur de var förr så det lönar sig inte att beställa från dem...
Anders zon 1
En vän till mig beställde lavendel från Bakker och minst hälften av plantorna var stendöda när dom kom fram och resten så små och eländiga att flera av dom dog efter en kort tid. Bakker ersatte visserligen förlusterna men det är ju inte kul att se fram emot något man beställt och sedan upptäcka att hälften är dött när man får det - oavsett om man får ersättning för förlusten eller ej. Så där väldans billiga är dom inte heller så mitt tips är att slänga Bakkers katalog fortare än kvickt, innan man blir förförd av de datormanipulerade färgbilderna!

/Anders
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon