skånepåg
De gamla porslinsfigurerna från Gustavsberg som den mjölkande kon och pigan, vad skulle värdet vara på de idag?
Och var hittar man information om dessa porslins figurer?
*Stintan*
Beror nog på vem som är designern bakom. Kan du inte lägga upp en bild?
Huggorm
Bästa sättet att få veta värdet på sånt är att leta upp en likadan på tradera
Piccante
Om du vet vad figuren heter (står ofta stämplat) eller konstnären/ formgivarens namn. Googla på de och kolla tradera och auktionshus på nätet. Jag tycker nog att antikexperterna ibland övervärderar och ger höga utgångspris för de vill väl tjäna på föremålen medan Tradera visar vad folk faktiskt är beredda att betala.

Är det denna du menar?
http://www.auction2000.se/auk/w.MegaPic?in...1343&inO=88
Utroppris 700kr klubbad för 1200kr på Helsingborgs auktionshus.
Monarda
Piccante, det ser ut som en Bing & Gröndahl, inte Gustavsberg.
Piccante
CITAT (Monarda @ 26-12-2012, 16:21) *
Piccante, det ser ut som en Bing & Gröndahl, inte Gustavsberg.

Ah, förlåt. Blir så när man googlar att den hittar "mjölkpiga" men inte gustavsberg eller så stod Gustavsberg någon annanstans på sajten.
skånepåg
Där har vi en av de, jag minns några av de som mormor hade, en kompis var här precis det var för hans räkning jag fråga så inga bilder, han har inte en dator men hitta en halvtrasig fungerande mobil i parken så man får tag i han numera, det är inte lätt att vara fattig sad.gif
Pigan med mjölk hinken har en röd klänning har jag för mig?
Små barndoms minne kom upp när han fråga efter de smile.gif
Monarda
Kolla stämplarna ordentligt bara så blir det lättare att leta. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon