Full version: Gott med djur.
Chamomille

Vegeterian är ett gammalt indianord som betyder usel jägare. Så det så. Här ska det ätas båte hjort och rådjur smile.gif

Huggorm
Om det inte är meningen att man skall äta djur, så varför är de då gjorda av mat?
pejori
CITAT (Huggorm @ 28-12-2012, 13:59) *
Om det inte är meningen att man skall äta djur, så varför är de då gjorda av mat?

giggle.gif
Motti
Så sant Huggorm rotfl.gif
Gunilla T
Här kanske man kan få köpa lite billigt kött..
http://www.fria.nu/artikel/95767
Chamomille
Ut och skjut bara. Skitenkelt.

Mycket bra fråga.
*Stintan*

rotfl.gif

CITAT (Chamomille @ 28-12-2012, 14:58) *
Ut och skjut bara. Skitenkelt.

Mycket bra fråga.

Men du år ju bra på andra fällor också såg jag igår...kött som kött giggle.gif
Chamomille
CITAT (*Stintan* @ 28-12-2012, 15:12) *
rotfl.gif
Men du år ju bra på andra fällor också såg jag igår...kött som kött giggle.gif

Undra bara hur man tillreder en mus? Man kan kanske flå den så ser den ut som en järpe? Sen kanske man kan stoppa in en oliv eller nåt i magen på den och stoppa in den i ugnen med lite vackra grönsaker? Och en Temranillo till det.
Alba

[attachment=74169:skrattar_liggande.gif]
Chamomille

Det där var egentligen väldigt roligt skrivet. Nu har vi skrattat här så jag har ont i magen.
Huggorm
CITAT (Chamomille @ 28-12-2012, 16:04) *
Det där var egentligen väldigt roligt skrivet. Nu har vi skrattat här så jag har ont i magen.

Jag anar en viss sarkasm whistling.gif
Chamomille
CITAT (Huggorm @ 28-12-2012, 16:27) *
Jag anar en viss sarkasm whistling.gif

Näe. Det var väldigt roligt. Nu är det middag här. Rådjur. Gräddsås gjort på alla ben från en hemgjord hjortfond och lite pottisar smile.gif
Motti
Här blir det älgbiff ! den älgen hade en massa mat på sig giggle.gif
Chamomille
CITAT (Motti @ 28-12-2012, 17:04) *
Här blir det älgbiff ! den älgen hade en massa mat på sig giggle.gif

Gott!!
Motti
I kväll ska vi fritera egna pommes för första gången ! blir nog kantarellsås till älgen smile.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
Jag älskar djur men också äter jag djur. Jag äter nötkött, griskött, kykling, fisk, räkor osv
Vild skulle jag gärna äta lite mera av men det är så dyrt här
gnon49
En lagom avvägd måltid med kött eller fisk är nog det bästa vi kan stoppa i oss. Innehåller väl det mesta i vitaminväg vi behöver. En mustig köttgryta är rena himmelriket att få avnjuta. I barndomshemmet var det kanin som var stommen i kalopsen.
Ja du Gnon inget går upp mot en god köttgryta. Men en god stek är inte heller att förakta......
Motti
Håller med om att köttgryta är bland det godaste som finns särskilt nu i vintertid .Eller en Kälknöl på älg med potatisgrattäng whistling.gif
Alba
CITAT (Motti @ 28-12-2012, 18:35) *
Håller med om att köttgryta är bland det godaste som finns särskilt nu i vintertid .Eller en Kälknöl på älg med potatisgrattäng whistling.gif

Tjälknöl gjorde jag i går av älg. Vi åt med potatissallad och mimosasallad - mums.
Zixten
Jag älskar djur!! Speciellt med en god sås till. tummenupp.gif

För övrigt ser jag alltid till att använda mig av blandfärs.
För då kan jag vara säker på att minst två djur fått sätta livet till för att jag skall få njuta naughty.gif
hattstugan

Utan djuren och dess kött hade vi inte suttit här idag!

Men grönsaker är inte fel till ett gott viltkött!
skånepåg
Jag äter inte djur, jag äter kött naughty.gif
hattstugan

OKI! Men var ligger skillnaden? rolleyes.gif
Huggorm
Snart kan de ju börja massproducera konstgjort kött, men vi är inte riktigt där ännu
CITAT (Huggorm @ 29-12-2012, 08:57) *
Snart kan de ju börja massproducera konstgjort kött, men vi är inte riktigt där ännu

Huggorm flera gånger när jag tittade efter kött på COOP så fanns dt kött där det stod "tillverkat i Sverige"......
Huggorm
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 29-12-2012, 09:07) *
Huggorm flera gånger när jag tittade efter kött på COOP så fanns dt kött där det stod "tillverkat i Sverige"......

Men då menade de väll att djuret köttet var från hade levt i Sverige? Jag tror inte konstgjort kött nått ut i butikerna ännu
CITAT (Huggorm @ 29-12-2012, 09:19) *
Men då menade de väll att djuret köttet var från hade levt i Sverige? Jag tror inte konstgjort kött nått ut i butikerna ännu

Nej säkert inte men man tillverkar inte kött
*Stintan*
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 29-12-2012, 09:07) *

giggle.gif
Chamomille
Jaa. Då är det bättre att döda ett djur själv så vet man vad man får.
malcolm
Fördelen med vilt är att det inte behöver bli några diskussioner om frigående eller inte.
Chamomille
CITAT (malcolm @ 29-12-2012, 23:39) *
Fördelen med vilt är att det inte behöver bli några diskussioner om frigående eller inte.

Näe, vilt går väldigt fritt. Äter våra äpplen, blommor och det mesta av annat vi planterar. Djuren blir väldigt goda i grytan. smile.gif
Motti
Rådjuren går förbi fönstret mest varje kväll här och haren tycks gilla att vara här :)kanske för att jag stoppar till dom lite gott då och då tex överbliven grönkål fick rådjuren här lika så äpplen till haren .Mysigt att ha dom här på tomten och de har aldrig direkt förstört något av mina växter heller .
Ramoth
Älgkött ska det vara! Fråga bara vår chihuahua! Ge honom ett köttigt älgben och han förvandlas plötsligt till VARG giggle.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon