hattstugan
29-12-2012, 02:09
Själv ser jag fram emot att bli Farmor för första gången efter att ha blivit mormor 3 gånger på 1,5 år!
För övrigt hoppas jag att mina föräldrar får ett annat boende före vintern!
Att jag kan få ett jobb kan kanske vara inom ramen det också!
Men är det du eller jag som skrev det du skrev eller vad det jag

ska också bli farmor för första gången och har trebarnbarn hos dottern !märkligt samanträffande

Säg inte att du är Stenbock också !
hattstugan
29-12-2012, 02:49
Är en enveten Oxe! Har 2 döttrar och en son! Äldsta dottern har 2 pojkar och yngsta dottern en tös!
Jag är en stollt Stenbock

Min dotter har två flickor och en lillskrutt på 3 år han är född 11september !Sonen som nu är 33 år ska bli far 1 juli

så nu ska jag äntligen få bli farmor också

Inom några dagar fyller jag 60 år !men jag har kommit fram till att det inte är jag måste vara någon annan gammal tacka

Jag är ju bara 30 !
hattstugan
29-12-2012, 03:11
Ja visst är det konstigt att vi inte blir äldre men barnen blir?
Att lära känna Jesus bättre är min önskan för alla mina dagar!
Huggorm
29-12-2012, 10:29
Efter två år utan sommarledighet ser jag fram emot frihet från slutet av april och ett halvår framåt. Tiden skall fyllas av ett verkstadsbygge i maklig takt. Fyra månader av mörker, kyla och jobb kvar bara, men det kommer nog gå fort.
Gunilla T
29-12-2012, 11:17
Om ett par timmar inleds årets idrottshändelse - Tour de Ski! Många sköna underhållande timmar framöver,det bästa som TV kan erbjuda!
andersen
29-12-2012, 11:42
Att ta det lite lungnare, både på jobbet och hemma och i relationer.
Önskar 2013 blir som 2012, fast gärna lite bättre. Bättre väder, inga obehagliga överraskningar vad gäller sjukdomar eller annat negativt. Att konflikterna i världen minskar i stället, för som nu, ökar. Att mänskligheten kommit ännu en bit på vägen när det gäller att lösa frågan med energin o miljön eftersom varje litet steg är avgörande för vår framtid. I min ålder är det nog oftast hälsa o inte alltför mycket svängningar i tillvaron som prioriteras mest.
Jag ser fram emot att kunna utnyttja växthuset fullt ut till uppdragning av plantor och odling av tomater, chili och melon. Det stod inte klart förrän i juni i år, så jag missade all nytta man kan ha av det under våren. Det skaockså bli skönt att få framsidan iordning och kul att sätta upp några pallkragar att odla i.
På yrkesfronten ser jag fram emot ett år med många konferensresor: Portugal i mars (kan man köpa något kul där vid den tiden?), Ystad (inte så exotiskt

) och NY/Philadelphia i maj, kanske Berlin i september. Hoppas också att jag får många ansökningar beviljade och artiklar publicerade.
För familjen hoppas jag att alla får vara friska, att yngste sonen fortsätter växa ur sin förkylningsastma, att äldste sonen får ett fortsatt bra år i skolan och att jag lyckas hålla pli på mig själv så jag fortsätter gå ner de där kilona jag vill/behöver gå ner i vikt
mamamaggan
29-12-2012, 15:49
Att inte vara lika sjuk som under det här året är vad jag önskar mig.
Att orka göra en del av det jag vill i alla fall vore inte så dumt.
Hoppas att jag kan vara i sommarstugan och njuta av hur fint det har blivit där nu när vi haft hantverkare där och rustat.
ATt orka hälsa på ett par kompisar som bor en bit härifrån vore verkligen kul.
Jordgubbe
29-12-2012, 18:21
Att min hyacint som jag satte i November tittar upp och börjar blomma
Men även kanske göra någon resa och möta andra människor. Göra något nytt.
Ser fram emot våren först o främst, förhoppningsfullt jobb (som vanligt) och så ser jag fram emot en sommar med balans, lagom väta men mycket sol. Annars kan det bli en snabbare flytt till varmare land än vad jag hade tänkt mig.
kerstin z5-6
29-12-2012, 20:08
Ser fram emot februari då jag slipper -21 i två veckor och får ha det bra i lederna med 23+
zaaritha
29-12-2012, 21:16
Jag ser ej framåt för något, tyvärr.
Finns ingen anledning.
Jag ser ej framåt för något, tyvärr.
Finns ingen anledning.
Jag ser fram emot att nå mina träningsmål. Göra 120 träningspass under 2013 och klara minst 5 chins.
Dessutom ser jag fram emot ett fast jobb.
Utöver det ser jag fram emot sammanställningen av studien som jag ingår i.
Allvarligt så ser jag fram mot att få tillbaks min röst igen efter operationen 15 januari .Och så hoppas jag slippa att ha värk och få tillbaks min energi .Ja så ser jag självklart fram emot att bli farmor

Och så ska vi få en valp till våren .JA man har mycket att se fram emot ju
Ser fram emot en hejdundrande fest, i dagarna fyra; 6-9 juni !!
Maken fyller jämnt (i april visserligen) men jag ska försöka få ut lite inbjudningar redan i januari. Så behöver hans vänner inte komma och hälsa på kl 00:01 i april, utan kan vänta tills "riktiga" Festen ...
Sen ser jag fram emot mina pallodlingar som ska startas till våren. Sonen har fått tag på pall gratis ! Ska ha ett kryddland och 2 kål/lökodlingar. Kanske potatis i den fjärde, eller nåt helt annat.
Jag fyller mycket jämna på onsdag

60 år

ska ha fest på Trettondagsafton !men vad jobbigt att blir så pass

Men man får tejpa upp facet och se glad och ung ut
Förhoppningsvis så kommer jag resa någonstans under nästa år, jag funderar på att resa till Asien. Annars har jag inga direkta planer, ska se
Johan Glans uppträda på Cirkus i slutet av januari, det ser jag fram emot en del
Nya vänner och bättre väder...
Jag ser fram emot att få bli farmor i juli

och att jag får lev tio år till minst gärna längre !och få umgås med min "la familja"och mina goa vänner länge länge till ! fast tiden börjar krympa nu

har gjort av med mer än jag har kvar .
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.