Natrix
Hej! Jag är på jakt efter vietnamesisk koriander (Polygonum odoratum). Finns här någon här som vet var man kan köpa sig en planta? Eller någon som möjligen vill dela med sig av ett skott? (Jag har en massa vitlök, chili- och tomat-fröer att byta med.)
Det tycks verkligen vara en spännande krydda som jag inte smakat ännu.
/Jakob
KRT
Tyvärr ingen aning om var man får tag på den, en berätta gärna var om du lyckas.
Det är alltid kul med annorlunda och ovanliga nyttoväxter tummenupp.gif
Piccante
Verkar mycket svårt att få tag på i Sverige. Enligt skud är svenska namnet korianderpilört.

Verkar mycket svårt att få tag på i Sverige. Enligt skud är svenska namnet korianderpilört.
Preussen
Hm, borde inte denna tråd vara i forumet för kryddväxter? angel_not.gif
Nästa gång du är i Malmö så gå in i en asiatisk livsmedelsbutik, vet ej om det finns någon med vietnamesiska ägare men de som finns brukar ha blandat utbud.
Sen på lindängens koloniområde finns många sydostasiater som odlar. Ett besök där kan rekommenderas av många anledningar men kanske det kan hjälpa dig?
Natrix
Tack allihop. Jag skall kolla nästa gång jag är i Malmö om jag kan hitta några plantor. Det skall tydligen vara en extremt starkväxande planta och enkel att ta sticklingar av.
oliv
Sök på ebay.

t.ex.

ebay
Nilla@kth.se
Jag har
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon