Full version: Vädertråden 2013
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47
Uggi
Falköping: 20 grader och lugnt, mörk himmel men ännu inget regn.
Bee
Regn! Äntligen! Vaknade strax före åtta av mullret. Nu har åskan flyttat norrut men det regnar fortfarande, stundtals vräker det ner. Här har inte kommit en droppe sen midsommar (och det var inte mycket då) så det här är välkommet smile.gif
Gossen Ruda
Gudars skymning, vilket åskväder. Var inne en sväng till stan för att lägga in sv vinbär i frysen. Det var mörkt som på natten och ett ständigt muller av åskan. Ekot hann inte dö ut innan nästa knall kom. Uppskattade att det var högst 10 sekunder melln blixterna. Sen ut till landet igen. Hann knappt komma in i stugan förrän regnet började vräka ner. Det kom 25 mm på mindre än en timma. Hur många blixtar vet jag inte, det gick inte att räkna dem. Jag såg en blixt som gick spikrakt ner och räknade sen ut att den måste ha träffat Landvetters kyrka. En himmelsk hälsning. Fast det verkade som om de flesta blixarna gick mellan molnen. Nu har åskan lugnat ner sig men regnat strilar fortfarande. 17-18 grader.
Alphaville
+18 och lite regn. Första regnet sedan 10 juli. Luften känns redan lite friskare och svalare.
malcolm
+27°C, sol strax söder om Sthlm.
Eva i Skåne
Vaknade till en mulen dag och nyss kom det en efterlängtad regnskur. 20 grader

mellersta Skåne
Gossen Ruda
Det blev blött i Göteborg. biggrin.gif http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.186468...fter-regnkaoset
Eva i Skåne
CITAT (Eva i Skåne @ 27-07-2013, 13:05) *
Vaknade till en mulen dag och nyss kom det en efterlängtad regnskur. 20 grader
mellersta Skåne

Jag trodde nästan det skulle bli åska, men det slapp vi. Regnet upphörde illa kvickt och nu är det sol igen. 26,5 grader
hattstugan

Enköping: Här är det växlande moln och lite vind! + 28,2 i skuggan! Svalare inne med endast + 23!
hattstugan

Enköping: Strålande sol från blå och molnfri himmel! Lite vind som fläktar och + 20 i skuggan redan nu! Blir en varm dag!
Uggi
Falköping: 18 grader och en ostlig vind samt mörka moln som tornar upp sig i söder, har endast fått 3 mm regn.
Anki på Öland
23 grader och solsken smile.gif
Gossen Ruda
Regn.
Eva i Skåne
Jisses vad det är kvavt. 24 grader, molnigt med solglimtar
malcolm
+25°C, sol strax söder om Sthlm.
hattstugan

Enköping: Blåser gör det men ändå är det + 27,1 i skuggan! Lite moln men solen bryter igenom!
Anki på Öland
Åska och muller och en skur på 2 mm - nu verkar det fint igen.
Aqvakul
Regngrått Örebro 18 grader
hattstugan

Enköping: +18 och mulet! Har regnat i natt! Hela 5 mm!!!
malcolm
+20°C, regn strax söder om Sthlm.
Anki på Öland
21 grader och molnigt - förväntas regn åt oss....
Eva i Skåne
"bara" 26 grader idag, kvavt och jävligt, molnigt
hattstugan

Enköping: + 16,4 och mulet!
Anki på Öland
15 grader och regnet häller ner....
Anki
tomas99
Det är varmt.
malcolm
+22°C, grått strax söder om Sthlm.
hattstugan

Enköping: + 15 och regnar! Har så gjort nu i ca 4 timmar! Härligt för det vräker inte ner utan kommer i bra takt så marken hinner med!
Eva i Skåne
25mm regn kom det i eftermiddag medan jag sov middag. Hörde även ett par åskknallar. Nu är det 18 grader och sol
hattstugan

Enköping: + 15 och mulet!
Anki på Öland
18 grader och molnigt - har just kommit en liten regnskur.
malcolm
+22°C, med vita moln fast SMHI säger att det skall bli regn på eftermiddagen strax söder om Sthlm.
Eva i Skåne
Runt 20 grader. Några regnskurar har vi fått idag också, men dessemellan sol. Jag är så glad att naturen fått vatten igen
Anki på Öland
27 mm har vi fått på förmiddagen fram till nu - nu skiner solen igen smile.gif
malcolm
+19°C, regn strax söder om Sthlm.
hattstugan

Enköping: +13 och ser ur att bli en fin dag! Har kommit närmare 30 mm sedan i tisdags!
Eva i Skåne
När jag passerade Höör vid halv sextiden var det bara 9 grader enl biltermometern, men en vacker morgon med sol och dimslöjor över sjön. När jag kom till Lund hade det stigit till 14 och säkert några grader till nu.
Anki på Öland
Äntligen verkar regn- och åskskurarna dragit vidare... fick 53 mm under tisdagen och onsdagen. Nu är det 18 grader, himlen är blå, solen skiner och luften är frisk.
malcolm
+21°C, relativt soligt men inte från en klarblå himmel strax söder om Sthlm.
malcolm
+16°C, soligt från en klarblå himmel, blir nog en fin dag idag strax söder om Sthlm.
hattstugan

Enköping: + 12,4 och soligt
Anki på Öland
18 grader och strålande sol smile.gif
malcolm
+27°C,, strålande sol strax söder om Sthlm.
Gossen Ruda
Över 30 grader, det är vidrigt. Kallfronten tycks ha fastnat över Jylland.
gnon49
Ja nu är det kvalmigt så det föreslår. Upplever att det är svalt inomhus och ändå är det 19 grader inomhus. Tyckte jag hörde åskan förut och det kom även några regndroppar men nu är det bara ooolidligt varmt.
Eva i Skåne
29 grader nu och ändå har det kommit in lätta moln som skymmer solen.
Nån regnskur vid 18-tiden och ca 23 grader utlovas av DMI. Hoppas kan man ju alltid...
gunsta
Varmt idag - över 29 gr (öster om Uppsala) - hallonsaft och skugga.
Huggorm
Här var nog också runt 29 grader, det kändes nästan tropiskt hett. Men så kom det en regnskur och temperaturen föll 10 grader på en kvart så nu är det ganska behagligt.
Gossen Ruda
Alla mina tre termometrar var uppe i 31 grader så jag liter på dem. Sem kom det moln, muller på avstånd och regn och nu är tempen nere på behagliga 25 grader. Kommer lite regn av och till fortfarande men några mängder är det inte, 2 mm hittills.
hattstugan

Altuna: + 26-27 och soligt men det blås för j-vligt!
gnon49
Till slut öppnade sig himmelens portar även över Uddevalla. Regn, blåst och åska i en salig blandning. Nu är det åter blå himmel och ordningen återställd.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon