Full version: Gallica rosor
Kajsa

Alain Blanchard, Vibert, Frankrike, 1839. Den gillar jag extra mycket för den är prickig med stora blommor, just denna skjuter rotskott, som lyckas fara iväg åt alla håll, har tre små buskar idag och drar bort nya skott som kommer. Eftersom den är så läcker tycker jag om livskraften, men man får ta och gräva runt om ibland.

Blir ca 1.20 och lika bred, fryser aldrig, zon 5 ros, doftar gott och blir sällan ful i bladen efter den blommat.
Köpt av Rosenposten Danmark
renate
Den är ja jättefin,jag som älskar gallicor har den inte.jaha man kan inte ha alla rosor så klart.
Kajsa
Och så blir jag påmind om renate att jag lovat dig ett rotskott, kan du inte påminna mig i vår, jag skäms att jag glömt.
renate
CITAT (Kajsa @ 15-01-2013, 12:11) *
Och så blir jag påmind om renate att jag lovat dig ett rotskott, kan du inte påminna mig i vår, jag skäms att jag glömt.

Hahaha,det hade jag glömt själv,men jag påminner dig.Jag har också rotskott,men kommer inte ihåg vilka,en Great Western tror jag och så Tuscany superb.
Kajsa
Då byter vi, jag har Tuscany men inte Tuscany superb. rose.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon