gunsta
Jag har haft en dröm i flera år om att äga en raketlilja (Zephyranthes grandiflora) - jag har letat i affärer men insett att det är mycket svårt att hitta en sådan. Nu undrar jag om någon här på Odla kan mig tips och förslag på var man via 'nätet' kan köpa sådana lökar.

Mycket tacksam för svar.

Vänligen Gunsta smile.gif
westgothia
Hej!
Det finns lökar på ebay.
gunsta
CITAT (westgothia @ 06-01-2013, 17:14) *
Hej!
Det finns lökar på ebay.

Tack för ditt svar - såg att det fanns, men dessa lökar verkade finnas i USA - min tanke var att någon lökfirma i Europa skulle kunna ha dessa. Själv har jag ingen erfarenhet av att skicka efter lökar från USA.

Vågar man skicka efter tro? smile.gif

Vänligen Gunsta

westgothia
Om du går in på engelska ebay (www.ebay.co.uk) så hittar du en säljare i Grekland.
gunsta
CITAT (westgothia @ 07-01-2013, 17:50) *
Om du går in på engelska ebay (www.ebay.co.uk) så hittar du en säljare i Grekland.

Hjärtligt Tack smile.gif
varghem
Jag har den här. När vädret börjar bli mildare igen så kan jag nog avvara ett par lökar om du vill ha.
gunsta
CITAT (varghem @ 08-01-2013, 22:01) *
Jag har den här. När vädret börjar bli mildare igen så kan jag nog avvara ett par lökar om du vill ha.

Oj - du vet inte hur glad jag blir - det är en drömblomma för mig, förknippad med med så mycket fina berättelser inom familjen. När kan man tänka sig - slutet av mars, början av april. Ska jag höra av mig till dig då så vi kan bestämma pris och sådana saker. Så glad jag blir smile.gif
varghem
mars-april låter bra i den här delen av landet. hör av dig längre fram så ser vi om vi har tur biggrin.gif
gunsta
CITAT (varghem @ 09-01-2013, 12:20) *
mars-april låter bra i den här delen av landet. hör av dig längre fram så ser vi om vi har tur biggrin.gif

Jag återkommer - det kan du vara säker på smile.gif thanks.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon