KRT
Impulskpte en kamelia idag, Lady Campbell, med massor av knoppar varav flera redan brjat visa frg.
Men var ska jag stta den?
Min andra kamelia str i vxthuset (just nu +6), men den har bara pyttesm knoppar, s jag tror den r ngra mnader efter den nyinkpta... Dessutom jag vill ju grna njuta av blommorna p den nya. Men hur bra trivs den med att flytta in inomhus med 20 grader och torr luft? r rdd att den bara kommer tappa alla knopparna sad.gif
oliv
Kamelian vil ha det svalt, som du har din andra. Annars faller knopparna av.
KRT
CITAT (oliv @ 06-01-2013, 16:21) *
Kamelian vil ha det svalt, som du har din andra. Annars faller knopparna av.

Men klarar den av att st i +4- +6 ven nr blommorna brjat visa frg???

Iofs, i s fall kan jag ha den ute, det r inte kallare n s utomhus just nu:)
oliv
Jag har mina i 8 grader och dr brukar de blomma. De tl ven lgre, men blommorna frstrs vid frost.
Det de inte heller gillar r att bli flyttat runt, d kan de ocks tappa blomknoppar. D det snart blir kallt igen skulle jag stlla din kamelia p ett stlle dr den kan st hela tiden tills frostrisken r ver.
KRT
CITAT (oliv @ 06-01-2013, 16:32) *
Jag har mina i 8 grader och dr brukar de blomma. De tl ven lgre, men blommorna frstrs vid frost.
Det de inte heller gillar r att bli flyttat runt, d kan de ocks tappa blomknoppar. D det snart blir kallt igen skulle jag stlla din kamelia p ett stlle dr den kan st hela tiden tills frostrisken r ver.

Jag har iofs vxthuset uppvrmt s det inte fryser, men jag fr ju inte njuta riktigt av blomningen sr ute.... Alternativet r tvttstugan m extraljus och ca 16-18 grader.... Jag fr fundera p saken helt enkelt.
Alexander-VG-zon3
Uppvrmt och frostfritt vxthus r vad jag hade valt.
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon