Garden bliss
Som rubriken lyder, funkar det eller blir möblerna förstördat? Funderar på att skaffa ett växthus i plast på ca 13 m2, ska vara stenplattor på golvet och jag tänkte odla i krukor och liknande och ev. placera möblerna på träpallar under vintern. Det handlar alltså om vinterförvaring när det inte finns några växter/krukor kvar i växthuset
jaj-51
Det funkar bra.
Kan finnas problem med att vatten droppar från taket. I mitt växthus kommer kondensvatten mitt i huset ... inte värre än att en liten spann rymmer allt.
Garden bliss
Aha. Ja, det var väl fukt som jag tänkte mest på som kanske skulle kunna ställa till problem. Blir det stor skillnad på fukt i en friggebod och i ett växthus? Nu slog mig också en annan sak, träet och färgen i/på möblerna kanske åldras fortare om de står under glas? Kanske håller sig bättre i mörkret i en friggebod också? Eller är dessa skillnader marginella effekter?
Greenroomer
Jag tror det kommer att funka mycket bra eftersom du kommer att ha stenbeläggning. Markfukten i ett stenbelagt växthus är betydlig mindre än i ett med drivbänkar / jordgolv. Själv har jag förvarat våra utemöbler i växthuset utan några som helst problem. Det skulle vara solljuset då i så fall. Men textiler och sådant som är ljuskänsligt kan man sätta i svarta sopsäckar eller täcka in på annat sätt. Ha inte plastväxthuset alltför väl inslutet, lämna lite ventilation så funkar det kanon.

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon