tepa
Hej

Det ser lite bedrövligt ut på min fönsterbräda i badrummet. Två Kantdracaenor (små) har tappat alla blad och det är bara stammarna kvar och en Banddracaena har alla bladen vissnat på och blivit bruna. Dom har fått en skvätt vatten varannan vecka i vinter och det är nord-ostläge och dom har en extra lågenergilampa (typ skrivbordsmodell med arm) med timer. Samt två vanliga fönsterlampor som jag tänder och släcker manuellt varje dag. Temperaturen är nog runt 20 grader. Är dom bara att slänga eller kommer dom att börja växa nu när det naturliga ljuset kommer? Jag antar att detta beror på ljusbrist...

Hälsn Tepa
KRT
Kanske för lite vatten i förhållande till temperaturen och/eller ljuset? Fats dracenor brukar ju klara sig ganska bra m lite mindre ljus, så temperaturen är kanske en öttre gissning.....
tepa
Hej

Jag lyckades inte få liv i Dracenorna, tyvärr. Så nu har jag slängt dem.

Hälsn Tepa
Bassam
Hej

Jag har två små citron växter inne, de tappade sina blad under vinter men de ger nya blad nu.

Obs
jag tycker att det beror på brist av ljus, man måsta ha tålamod.

H.Bassam
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon