CITAT (Bassam @ 07-03-2013, 00:45)

Hej
Det är inte så svårt, från början behöver växter ordna rötter så behöver näring som har mera kalium men efter behöver växter ordna grönskar så behöver näring som innehållen mera kväve och sedan ska odla blommor och frukt så behöver näring som innehållen mera fosfor, för att växter behöver alla NPK men på olika procent, det beror på ålder.
H.Bassam
Hola även jag tänkte dra igång en hydro odling. tänkte köra en ebb and flow system där jag tänkte använda en stor balja där jag tänkte odla lite av varje. och det är just det som gör mig lite osäker du pratar om olika näringar i olika stadier. jag kommer ju odla under lampor så kommer ju vara sommar året om för växterna. så kommer detta påverka dessa olika stadier. kan man blanda ner alla närings ämnena alltid och så får plantan ta det som behövs eller kommer man få närings bränna då?
tänkte köra på den där bio näringen som länkades ovan gillar det faktum att den är både ekologisk och organisk men ifall ni kan rekomendera några andra som uppfyller dem kraven så får ni gärna kommentera det

även när jag kollar på denna sida. måste man ha alla närings ämnena eller är någon överflödig?
http://www.hydrogarden.se/naring/ekologisk-naring/biobizz/