Vad är högsta temperatur man ska ha i frysen?
Vad är optimal temperatur?
18 - ! på en del frysar har du också så kallat superfrys !det använder du när du fryser in stora mängder kött men bara ett dygn .
Bengalow
09-01-2013, 23:55
Nja, det skall vara minst -18°. Jag har satt min frys på -20 grader, för man kan inte veta om termostatens toleranser. Ett tag stod min frys på -24°, men det har jag slutat med. Det finns något som heter "torrfrysning" också. Hoppas att du är minst lika klok nu som då...
Vi frös in 20 kilo älgkött i söndags på så kallat Superfrys !har du kött innan i frysen som vi hade måste man köra superfrys annars tinar det andra köttet upp som du har i frysen innan och fryses om igen och det är inte bra särskillt inte om du har tex fett kött i som tex gris .
kerstinbern
10-01-2013, 07:02
Optimal temperatur är så kallt du har råd med, det blir bara bättre ju kallare man har. På lab fryser man celler vid -80 grader eller i flytande kväve -196 grader
ryss_борис
10-01-2013, 20:32
Tror -28 eller något sådant är en bra temperatur, men har egentligen ingen aning...
CITAT (Motti @ 10-01-2013, 00:00)

Vi frös in 20 kilo älgkött i söndags på så kallat Superfrys !har du kött innan i frysen som vi hade måste man köra superfrys annars tinar det andra köttet upp som du har i frysen innan och fryses om igen och det är inte bra särskillt inte om du har tex fett kött i som tex gris .
Älgkött nu??? är väl inte älgjakt nu??
Tack för svar.
malcolm
19-01-2013, 23:05
Egentligen skulle man passa på att frosta av frysen nu när det är så kallt ute...
CITAT (malcolm @ 19-01-2013, 23:05)

Egentligen skulle man passa på att frosta av frysen nu när det är så kallt ute...
Bra idé
Svar till Betty !jagar man på licens så jagar man in i februari ,har du egna marker mindre sådana så har du tre generell jakt dagar som du får jaga älg på .Vi har 700 hkt då får man jaga som sakt på licens .
18 minus ska det va i en frys !men som jag skrev innan har du kött innan i frysen och ska frysa ner stora mängder så ska du slå på superfrys i minst ett dygn så inte det köttet du har innan tinar upp av det du lägger i ..
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.