Full version: Fotobok
Klint
Jag tänker beställa en fotobok tittade lite igår på postfoto.
Jag vill ha en bok om vårt kära hus med före under och efterbilder.
Man kan välja blanka eller matta bilder och stående eller liggande layout.
Någon som beställt nåt sånt från Postfoto eller någonannanstans.
Kom gärna med tips och synpunkter!!
Klint
Jag funderar lite ska jag ha ett "avsnitt" med förebilder osv
eller är det kanske roligare att ha före under och efterbilder av samma rum ihop?
Stående är nog bäst,känns som man får plats med mer.
Ingen som gjort nån sån bok,eller har några tankar om upplägg?
Ciczi
Jag har gjort fotoböcker på sonen i liggande A4 format med hårda pärmar hos Fujidirekt. Priset är kanske lite högt men boken är i väldigt bra kvalitet. Jag rekommenderar Fujidirekt, de har ju andra prisklasser och format också.

//Ciczi

Peztis
Brukar få reklam från PhotoBox också, har aldrig beställt men kan ju vara värt att undersöka.

Liggande eller stående? Kolla på de bilder du har, är de mest liggande eller stående? Troligen får du plats med mer i liggande variant om de flesta bilderna är liggande. Å andra sidan kan det vara spännande att sätta en liggande på en stående och vise versa.

Jag undrar om jag inte hade provat att att göra sidorna först i ett program man har, Word el motsvarande funkar bra.

Före och efter intill eller i avsnitt? Bra fråga. Först tänkte jag spontant att de ska stå intill men sedan blev jag osäker. Det kan ju vara kul att dela in boken i två kapitel, dvs FÖRE och EFTER. Kanske t o m ett tredje kapitel som heter NÅGONGÅNG eller liknande och där lägga foton på ställen där du har funderingar och drömmar, skriva några rader om hur du just nu tänker. En dag kanske du sedan har före- och efterbilder på dessa så att du kan göra en till bok och som avslutas med nya projekt och drömmar...
Hampusbok
Jag använder alltid www.solentro.se, de har ett mycket öppet boksystem och man måste inte ladda ner nåt program till sin dator, allt görs online - väldigt smidigt!

Kvaliteten är som hos de flesta mycket bra idag - digitaltryck blir kanon tycker jag!

Lycka till med din bok!
Klint
Tack för era tips på sidor och upplägg av fotoboken!

Har varit inne och kollat på de olika alternativen,men känner att jag får vara bättre förberedd,så nu håller jag på med att välja bilder,finns många men ändå inte på allt.Skulle nog fotat lite varje dag,men nu är de tagna i sjok.Och en del finns här en del där rtfm.gif så ska boken bli bra tar det nog lite tid!

Men det blir nog avsnitt börjar med korten vi tog på visningen,när jag ser dem inser jag att vi gjort en hel del!
Peztis
Jag tycker inte att vi har gjort så mycket här hemma men sedan börjar man fundera... då inser man att mycket HAR faktiskt hänt!

Oj, nu är jag bara två inlägg ifrån 7000 inlägg!!!

Och så har jag "treårsdag" snart också! biggrin.gif
ninnisky
CITAT (Ciczi @ 10-01-2013, 16:25) *
Jag har gjort fotoböcker på sonen i liggande A4 format med hårda pärmar hos Fujidirekt. Priset är kanske lite högt men boken är i väldigt bra kvalitet. Jag rekommenderar Fujidirekt, de har ju andra prisklasser och format också.

//Ciczi

Har också väldigt bra erfarenheter från Fuji! Rekommenderas
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon