Motti
Kan man ladda ner något annat under tiden ?
*Stintan*
Har du inte Internet Explorer installerat?
Motti
Inte en aning !är ingen fena på sådant här med datorer !men vad jag förståt så är det sökmotorn på Firefox som kraschat annars hade jag väl inte kommit så här långt ?
*Stintan*
Det kan väl inte ha kraschat eftersom du kan vara ute på nätet. Hade det gjort det skulle du ju inte kunna vara uppkopplad.
Motti
Jag är uppkopplad på Telia inte Firefox . Som jag sa så är det nog sökmotorn som kraschat på Firefox .Fick ett stort medelande från Firefox där de ber om ursäkt men Firefox har kraschat .
hattstugan

Här funkar Firefox!
Lokan
Här också!
Motti
Pratade med sonen som sa att jag skulle starta om datorn och det gjorde jag ,nu verkar det funka igen !

Pratade med sonen som sa att jag skulle starta om datorn och det gjorde jag ,nu verkar det funka igen !Nä det strular än här kom upp en ruta igen om flikar osv .Kan det va så att det bara är på min dator ?
*Stintan*
CITAT (Motti @ 11-01-2013, 20:42) *
Jag är uppkopplad på Telia inte Firefox . Som jag sa så är det nog sökmotorn som kraschat på Firefox .Fick ett stort medelande från Firefox där de ber om ursäkt men Firefox har kraschat .

Låter konstigt för du måste ju ha en sökmotor för att kunna komma ut på nätet och du använder Firefox säger du. Du kanske har fått nåt skräp i datorn.

CITAT (Motti @ 11-01-2013, 20:59) *
Pratade med sonen som sa att jag skulle starta om datorn och det gjorde jag ,nu verkar det funka igen !

Pratade med sonen som sa att jag skulle starta om datorn och det gjorde jag ,nu verkar det funka igen !Nä det strular än här kom upp en ruta igen om flikar osv .Kan det va så att det bara är på min dator ?

Är det verkligen en skylt som säger att något är fel? Kan du inte ta en skärmdump på skylten och lägga in här.
Motti
Kan vara så ! det strular i vilket fall hit och dit sad.gif
Huggorm
Det kan vara problem med någon insticksmodul typ flash eller liknande. Då funkar de flesta hemsidor, om de inte använder exempelvis rörlig grafik eller så
Motti
Är bara en enkel data amatör !så jag har inte den kunskapen utan jag kör på så länge det fungerar är i stort set självlärd !men nu har jag helt startat om datorn få se om det fungerar nu ;Har en gammal Dell har nog haft den i 6 år nu ,borde nog ha lite hjälp med att rensa den från allsköns skit eller kanske man ska köpa en ny dator ,men jag gillar min gammle Dell smile.gif
Rebecca
Kolla så du har kvar Internet Explorer på datorn. Avinstallera Firefox, gå in på nätet via IE och ladda hem Firefox igen och ominstallera det.
Piccante
CITAT (Huggorm @ 11-01-2013, 21:14) *
Det kan vara problem med någon insticksmodul typ flash eller liknande. Då funkar de flesta hemsidor, om de inte använder exempelvis rörlig grafik eller så

Ett ganska vanligt fel när jag använde Firefox var att vissa insticksprogram inte var uppdaterade och hängde sig vilket ledde till krasch på vissa sajter. När man startar om webb-läsaren så vill den gärna återställa de flikar som var öppnade när den kraschade och då öppnas samma problemsajter igen- krasch på nytt!

Det bästa är att starta om, inte återställa stängda flikar och se om några tillägg behöver uppdateras i Firefox.

Motti
Får nog överlåta det till sonen :)som sakt är inte datakunnig teckniskt men tack för ditt svar smile.gif
pejori
Händer titt och tätt här också.
Bara att starta om och/eller uppdatera Mozilla regelbundet.
Motti
Har startat om Datorn men den jäkla rutan dyker upp hela tiden så det är bara på min dator tydligen som Firefox kraschat !
Piccante
Vad står det exakt i rutan? Det är inte din brandvägg eller antivirus som bråkar?
Motti
Det står himmla mycket om länkar trådar osv lite svårt att komma ihåg all jäkla text !står att jag ska skiva vad problemet är och det gjorde jag likt förbannat så dyker den där gråtaskiga rutan upp !
Funderar på om jag fått in någon skit fast jag har massor av "skydd! Nod bla ,men föra helgen var jag= vi inne på Spotify när vi hade mitt 60 årskalas och då lyssnade vi på sista "Så mycket bättre" nästa dag hade alla mina "vänner"på facebook får en hårder av dom låtarna skickade till sig !och jag hade absolut inte skickat dom !ja så något fel är det någon stanns !
Piccante
När felmeddelandet kommer kan du ta en "print screen", antingen gör man det i webläsaren eller genom att klicka på en tangent som har förkortningen prt sc. Då får man en bild av skärmen som man får klistra in i tex Paint och spara, sen kan du ladda upp den på odla.
Motti
nja jag får väl ta en koll och se om jag kan reda ut det själv smile.gifär som sakt inte datakunnig bara en användare ,men ibland funkar det fast man inte vet vad man gör confused.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon