Är det någon här som varit där ?och hur tryggt är det för turister ?
Piccante
11-01-2013, 23:37
Just nu avråder man väl från resor till Kairo? Har inte hört talas om denna orten men det är väl en badort? Ligger den vid röda Havet kan man kanske ta flyg till en lugnare stad och undvika Kairo.
Är lite orolig då min dotter med familj mina tre barnbarn ska åka dit på torsdag !men vad jag förståt så ligger det väldigt lång från Kairo .
Piccante
12-01-2013, 00:04
Charterflyg verkar gå till en lokal flygplats. Transfer till Port Ghalib tar 20 min.
Oh tack Piccante

du har möjligtvis ingen länk på det stället eller till det
Huggorm
12-01-2013, 00:35
Det är nog ingen fara. De flesta charterturister brukar inte ens lämna hotellområdet med sin service och pool, och de områdena har ofta murar och beväpnade vakter.
När min far skulle till Egypten frågade jag om han inte skulle åka och se på pyramiderna. Varför det, undrade han, sitta i en buss hela natten och sedan trängas med andra turister och jobbiga försäljare medan man kollade på gamla stenhögar? Då frågade jag om han inte skulle åka till Alexandria med sitt kulturutbud i alla fall, då bara skrattade han. Jag tror han är representativ för svenska charterturister, och precis som alla andra märkte han inte ens av några oroligheter trots att den arabiska våren var som våldsammast då. Charterhotellen är helt enkelt som egna små isolerade öar.
Tack Huggorm

känns lite lungnade

Dotter med familj och övrig släkt ska bo på "Al Inklusiv Hotell "inget jag skulle välja men säkert bra när man har barn !
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.