Sitter här och blossar på min elcigg rycker gör den som attan ! men inte mycket mer !måste skaffa en låda plåster och en låda sugtabletter på det här .Ja om jag nu ska klara av att sluta röka !
Biggan_
12-01-2013, 01:37
Det är klart du klarar det!....och inte kan du röka heller när du blivit opererad. Gör sen inte det stora misstaget att börja igen!
Det lär bli en stor jäkla utmaning Biggan ! får köpa på mig allt de har på Apoteket
Anki på Öland
12-01-2013, 09:14
Finns på apoteket en inhaleringscigarett tror jag det kallas - är ett gammaldags munstycke som man stoppar in (eller låter bli efter ett tag) en nikotinampull. Den var bra för att man fick något att hålla i som var "bekant"! Lycka till!
Chili Linkan
12-01-2013, 10:20
Varning med dessa nikotin ersättnings preparat är dock att dem är minst lika beroende framkallande! Har en släkting som började med sån där inhaleringscigarett han har sugit på den över 15 år nu. Faktum är att dem ger mer nikotin än cigaretter gör.
Hoppas det går bra för dig att sluta röka! Det kommer öka ditt välmående nå avsevärt!
Klart du klarar det Motti. Själv tuggade jag tuggummi någon månad efter jag fimpat för gott. Sedan har jag klarat mig. Ändå var jag storrökare i 40 år. Okey, någon gång kan det suga men jag bryr mig inte. Så jäkla skönt att slippa röklukten inomhus och att flåset blivit bättre. Så håll ut bara.
andersen
12-01-2013, 13:21
CITAT (Chili Linkan @ 12-01-2013, 10:20)

Varning med dessa nikotin ersättnings preparat är dock att dem är minst lika beroende framkallande! Har en släkting som började med sån där inhaleringscigarett han har sugit på den över 15 år nu. Faktum är att dem ger mer nikotin än cigaretter gör.
Hoppas det går bra för dig att sluta röka! Det kommer öka ditt välmående nå avsevärt!
Kvinnor skall åxå tänka på att nikotin är skadligt för foster, vilket som är farligaste att röka eller att ersätta det med plåster spelar ingen roll båda är farliga.
*Stintan*
12-01-2013, 14:14
CITAT (andersen @ 12-01-2013, 13:21)

Kvinnor skall åxå tänka på att nikotin är skadligt för foster, vilket som är farligaste att röka eller att ersätta det med plåster spelar ingen roll båda är farliga.
Finns nog ingen kvinna idag som inte är medveten om det men Motti tillhör knappast den riskgruppen längre
Eh, jag har nog missat något. Vad är el-cigg? Som både rökare och snusare är jag rätt intresserad av ngt som kan få mig att minska nikotinkonsumtionen utan att gå upp i vikt.
Jag har provat inhalatorn och den var hemsk så den gick bort! Fick i mig mycket mer nikotin än jag tänkt mig. Det gjorde t.o.m ont.
CITAT (Chili Linkan @ 12-01-2013, 10:20)

Håller helt med!
hattstugan
13-01-2013, 08:36
Finns något som heter E-ciggen! Den finns på nätet att köpa och en del bensinstationer kan ha den!
Har tappat bort adressen tyvärr!
Anki på Öland
13-01-2013, 09:17
CITAT (Bee @ 12-01-2013, 23:51)

..........provat inhalatorn och den var hemsk så den gick bort! Fick i mig mycket mer nikotin än jag tänkt mig. Det gjorde t.o.m ont....
Jag använde samma ampull en hel dag eller efter ett tag flera dagar, då gav den ingenting mer än känslan av att hålla i den

Första timmarna fick man däremot vara jätteförsiktig och bara "småsnutta" på den... Efter 1½ månad la jag bort den.
Kolla in på www.onecig.com
Det görs reklam då och då på tv shopp för en annan elcigg som är Tysk finns i olika smaker .
Min laddar man upp i datorn med usb-laddare .
Jag har testat munstycket som man laddar med nicotinampuler den fyller två behov nicotinet och något att hålla i ,har testat den när jag flugit och fungerar jättebra .Men jag får höra med läkaren vad jag kan använd närmaste dagarna kanske får bli plåster först .Läste att man kan vinna 10 år på att sluta och röka !
*Stintan*
15-01-2013, 00:13
Tycker att det är märkligt att man ska ersätta ett beroende med ett annat om man nu vill sluta röka.
Aqvakul
15-01-2013, 03:26
Jag och min dåvarande fru slutade röka i slutet på 70-talet efter drygt 10 års rokande.Jag shade då också parallelt snusat lössnus och var minst lika mycket snusare som rökare. Vi motiverades av ett sommarstugeköp och planerna på att skaffa barn. Jag fortsatte att snusa (ökade min konsumtion), medan hustrun började använda tuggtobak och sedemera portionssnus i begränsad omfattning. Vissa åtefall skede i rökning på fester och dylikt, men i princip var vi rökfria.Hälsömässigt hade vi vunnit en del. Även om vi fick i oss större mängder nicotin, slapp vi den långt farligare tjäran. För fem år sen kände jag mig plötsligt kraftigt motiverad att sluta snusa. Utlösande var flera kraftiga allianshöjningar av skatten. Nu kostade snart en dosa lika mycket som ett paket cigaretter, medan man när jag började fick fyra doser för samma pris som ett cigarettpaket. Argumentet kan naturligvis diskuteras, men jag la av tvärt. Första veckans abstinens var närmast outhärdlig. Tyvärr ödelade jag en nyligen genomförd tiokilos bantning, men efter några veckor kände jag att jag hade kontroll över mitt beroende, Slutsats: Även en inte särskilt karaktärsfast person som jag kan sluta tvärt utan ersättningspreparat om viljan verkligen finns.
Anki på Öland
15-01-2013, 09:25
CITAT (*Stintan* @ 15-01-2013, 00:13)

Tycker att det är märkligt att man ska ersätta ett beroende med ett annat om man nu vill sluta röka.
Viljan och förmågan att lyckas går inte alltid hand i hand hos alla. Man måste inte ersätta beroendet med ett annat - kan definitivt säga att jag inte var beroende av munstycket men det gjorde dagen mycket lättare att ha det att hålla i och "snutta" på! Det var för mig betydligt mycket lättare att trappa ner med ersättningen än det skulle varit att trappa ner med den äkta varan. Alla är kanske inte lika "duktiga" och karaktärsfasta! Det svåraste är ju som för motti, när man kanske inte riktigt vill till 100% utan någon annan säger att man måste!
*Stintan*
15-01-2013, 10:20
CITAT (Anki på Öland @ 15-01-2013, 09:25)

Viljan och förmågan att lyckas går inte alltid hand i hand hos alla. Man måste inte ersätta beroendet med ett annat - kan definitivt säga att jag inte var beroende av munstycket men det gjorde dagen mycket lättare att ha det att hålla i och "snutta" på! Det var för mig betydligt mycket lättare att trappa ner med ersättningen än det skulle varit att trappa ner med den äkta varan. Alla är kanske inte lika "duktiga" och karaktärsfasta! Det svåraste är ju som för motti, när man kanske inte riktigt vill till 100% utan någon annan säger att man måste!
Det har du såklart rätt i men jag vet också flera som faktiskt blivit beroende av "hjälpmedlen". Nu gör dom ju reklam för nån sorts munspray man ska spruta in i munnen för att ta bort röksuget. Undrar hur munslemhinnorna mår av det?
http://www.apoteket.se/privatpersoner/rado...ay_Allmant.aspx
Huvudsaken är väl att man når målet inte hur ! det viktigaste är ju ändå att bli rökfri på sikt ,tjäran i cigg är lika skadlig som nikotinet om inte mer skadligt .Alla måste få pröva det som känns bäst och lättast för just dom, målet alla har som vill fimpa är ju att bli rökfri till sist .
Aqvakul
15-01-2013, 11:53
Man måste verkligen vilja! Om man inte verkligen vill, kommer det inte att lyckas oavsett metoder.
Det håller jag verkligen med om Aqvakul ! har man inte viljan så lär det bli en bergochdalbana att försöka sluta.Tror man måste motivera sig på ett starkt sätt och verkligen fatta hur mycket man kan vinna på att sluta.Själv brottas jag med lusten att röka vise versa hälsan , ibland vill inte hjärnan samma sak som en själv det är som man hade två viljor .
Biggan_
15-01-2013, 21:28
Kämpa på Motti! Det är värst i början! Se till att du har något intressant att sysselsätta dej med när suget kommer så att tankarna blir upptagna av annat.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.