CITAT (Bee @ 12-01-2013, 23:26)

Såvitt jag minns (jag var inte så gammal på den tiden) så kunde han inte mäta sig med företrädaren på posten, Carl-Henrik Hermansson. HAN var karismatisk! Han vann min mormors hjärta genom tv-rutan. Hon var annars bondepartist "men han är ju så tjuuusig! Synd att han har så eländiga åsikter". Jo, han var en charmplutt.
Lars werner, RIP, var nog bra på sitt sätt. MEN alkoholen gör saker med de personer som drabbas. Och som inte klarar av rehab. Han ersattes ju av en formidabel kvinna. Också hon drabbades tyvärr av alkoholism (vad gör att just kommunister blir alkholister?) men hon klarade av rehab och gick - mänskligt sett - segrande ur striden. Heder åt FI:s ledare!
Jag är för ung för att ha upplevt C-H men jag minns Werner som en av de som stack ut på sin tid, jämte Palme och Adelsohn. Vem minns Ola Ullsten?
Ja nog fick epitetet "rödvinsvänster" en annan betydelse med Werner och Schyman. det tråkiga är att attityden var så olika bland folk. Werner var ju "rolig" som var bakfull i riksdagen o tog i från talarstolen med Schyman var en fyllekärring...