Full version: Koreansk pop
silos
http://www.dn.se/kultur-noje/musik/psy-spr...er-hela-varlden

http://www.youtube.com/watch?v=9bZkp7q19f0
Som en eld har detta spridit runt världen och jag gillar den,jag blir glad av att se när de dansar!
Huggorm
Det är något helt annat än japanpop det biggrin.gif
andersen
hemma video gangnamn style
malcolm
CITAT (Huggorm @ 13-01-2013, 11:47) *

Visst är det helt annorlunda men jag kan inte påstå att jag gillar det, dessutom är det bara en låt som presenteras hela tiden. One hit wonder...?
skånepåg
Han har gjort en hel del bara den som han slog igenom och blev känd i resten av världen med tongue.gif
Här är en lite nyare tongue.gif
Wham vs. Psy - Last christmas
malcolm
Tycker det låter i stort sett likadant.
RibesRubusVitis
Usch. Det låter för jävligt. (Då ser jag hellre Malcolms Japanpop.)
Huggorm
1,1 miljarder visningar på youtube imponerar dock. Aningens oväntat att det var något sådant som först skulle spränga miljardvallen
Anki på Öland
CITAT (Huggorm @ 13-01-2013, 11:47) *

Apropå Japanpop.... vart har Gossen Ruda tagit vägen??
Noak
Han sa: tack för mig, före jul i någon av (tjafs)trådarna. Han saknas!
andersen
CITAT (Noak @ 13-01-2013, 16:32) *
Han sa: tack för mig, före jul i någon av (tjafs)trådarna. Han saknas!

Oj, det har jag missat. Ja jag saknar honom åxå.
*Stintan*
Jag saknar honom också !
Eva i Skåne
Trist med Rudan. sad.gif Jag saknar honom också.
silos
CITAT (Eva i Skåne @ 14-01-2013, 11:53) *
Trist med Rudan. sad.gif Jag saknar honom också.

Det gör jag med!!!
malcolm
Jag har kontakt med Ruda utanför odlas sfär, synd att japantråden ligger i träda just nu.
Eva i Skåne
CITAT (malcolm @ 14-01-2013, 13:42) *
Jag har kontakt med Ruda utanför odlas sfär, synd att japantråden ligger i träda just nu.

Du kan väl hälsa honom från oss, att han är saknad.
silos
CITAT (Eva i Skåne @ 14-01-2013, 13:58) *
Du kan väl hälsa honom från oss, att han är saknad.

Ja,hälsa honom från mig med!
malcolm
Mer koreansk pop.

http://www.youtube.com/watch?v=TflVSzQQcXs
Gossen Ruda
Det har varit en del diskussioner på AKB-forumet om just J-pop och K-pop och huruvida AKB skulle försöka satsa på Korea. Den allmänna meningen är att det är ingen idé, Korea är för liten marknad. Dessutom finns det regler i Korea som förbjuder viss eller all japansk kultur, det är lite oklart där. Både Korea och Kina är lite gramse på Japan för vad som hände före och under kriget. Japan ockuperade Korea från 1910 till 1945. Innan dess vad det kineserna och där är det också frostigt, av olika anledningar.

Så japanerna är fullt nöjda med att producera musik för egen del även om exempelvis AKB föröker expandera lite lätt med systergrupper i Shanghai och Jakarta. Även på Taiwan men det verkar ha gått i stå där. Västvärlden är ganska iskall. Koreanerna är däremot mer inriktade på västvärlden. Med Korea menar jag givetvis bara Sydkorea.
malcolm
100 låtar från Girl´s generation:

http://www.youtube.com/watch?v=TGbwL8kSpEk...WHE4tXx-5_bZfOR
*Stintan*
CITAT (malcolm @ 18-01-2013, 10:32) *

Tyckte du sa att du inte gillar koreansk pop och ändå sitter du och letar upp sån giggle.gif
malcolm
CITAT (*Stintan* @ 18-01-2013, 10:44) *
Tyckte du sa att du inte gillar koreansk pop och ändå sitter du och letar upp sån giggle.gif

För det första har jag aldrig sagt att jag ogillar koreansk pop, det var bara den där låten som silos länkade till.

För det andra har jag inte letat efter koreansk pop, det dök bara upp när jag lyssnade på AKB48 på tuben.
malcolm
Här kommer lite fakta om Girls´generation för den intresserade:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Girls'_Generation#Jessica

Det är inte mina favoriter och jag gillar fortfarande AKB48 bäst vad det gäller musik från Asien.
Motti
Jag var inne och kollade en länk på Japan Pop för några månader sedan och dom var skitbra !Japanerna gör gör inget slarvigt eller halvdant allt är väldigt proffesionellt och intrimmat !ja dom var jäkligt bra !
*Stintan*
CITAT (Motti @ 18-01-2013, 21:27) *
Jag var inne och kollade en länk på Japan Pop för några månader sedan och dom var skitbra !Japanerna gör gör inget slarvigt eller halvdant allt är väldigt proffesionellt och intrimmat !ja dom var jäkligt bra !

Fast den här tråden handlar om koreansk pop! Japanpop finns en annan tråd för.
malcolm
CITAT (*Stintan* @ 18-01-2013, 21:57) *
Fast den här tråden handlar om koreansk pop! Japanpop finns en annan tråd för.

Girls´generation kommer från (syd)Korea.
Motti
Ber om ursäkt !
*Stintan*
CITAT (malcolm @ 18-01-2013, 22:03) *
Girls´generation kommer från (syd)Korea.

Och? Det var Motti jag svarade.
malcolm
CITAT (*Stintan* @ 18-01-2013, 22:07) *
Och? Det var Motti jag svarade.

OK, ber om ursäkt.
skånepåg
Girl = Guy In Real Life naughty.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon