Ibland har jag väldigt stor tur - då får jag besök av gulliga barn och det hade jag i dag. Hon ringde när hon var i skolbussen och undrade om vi kunde träffas.
Tyckte att vi kunde gå och mata fåren, det tycker hon om och jag hade misslyckat bröd som de gärna äter.
Så när hon kom bad jag henne komma in och vänta medan jag skar det misslyckade surdegsbrödet i mindre bitar. Hon gick runt och hittade en söt burk min syster gjort av lera, berättade att där brukar jag spara pengar men konstaterade att där var nästan tomt - hon lyssnade och tog in vad jag sa, förstod jag senare.
När hon kom fick hon ett äpple av mig för jag antog att kommer man direkt från skolan så är man nog lite hungrig, det var hon och äpplet försvann fort. När hon frågade var hon kunde slänga skrotten sa jag att den tar vi med oss till fåren - äter de sådant! Visst gör de det och så visade jag henne de gamla potatisarna som hon skulle få ge dem.
Stoppade allt i korgen och så gick vi till fåren, via hästarna som retade Xera till max men roligt hade de alla.
Vår lilla kompis tyckte att det var väldigt mycket bröd i påsen - givetvis menade jag, men jag vill ju bli av med det. Hon var tyst en stund innan hon sa, bakar du bröd för att du bli av med? När ska du baka nästa gång? Försökte förklara att det hade varit ett misslyckat bak men tror inte att hon förstod.
När vi var på väg hem igen så råkade jag nämna att i morgon ska bilen in på verkstad, det blir nog dyrt sa jag och då fick jag genast till svar - och du som har så lite pengar! I burken fanns bara en femkrona och så tre femtioöringar.
Som tur är har jag andra besparingar så jag klarar förhoppningsvis bilverkstadens räkning. Älskar ungar! och lär mig väldigt mycket av både dem och mina djur