Busters matte
Vi har ett stort fönster i söder där solen gassar från morgon till kväll. Tidigare har jag haft svärmorstungor i det fönstet, men de blev så stora så jag fick flytta dem och nu söker jag någon växt som tål stark sol som kan stå där i istället.
Jättetacksam för förslag!
pejori
prova med yuccapalm och kaktusar typ high chaparall rolleyes.gif rolleyes.gif
finns en hel del om du kan skydda dom lite mitt på dagen. smile.gif unsure.gif
det räcker med en tunn gardin, so kan du ha epiphyllum och julkaktusar och orkideer också smile.gif
TeliaNet
citrusar är tåliga om de får vatten.
Swingtime
Kristi törne tål mycket sol och blommar villigt rolleyes.gif
kryddan
De flesta succulenter gillar sol - lyktranka t.ex. älskar full sol!
annchapanncha
Passionsblomma...väl.

Skvättiväg, Klockmalva.

Det är sånt som jag har i mitt soligaste fönster, plus lit kaktusar med.

Annchapanncha
myskmadra
Paradisträd (slags suckulent) ! Dock kan även det bli för stort.
Har du provat med "blomman för dagen"? Bara du inte glömmer bort att vatttna! rolleyes.gif
MimE
Jag har Brudorkidéer i stekande södersol.
De stortrivs och blommar om och om igen.

Kanske värt att prova ...

/Mimmi
kopernikus
Jag har flera hibiskusar i mitt soligaste fönster och de stormtrivs! Blommar alltid någon av dem. Får dock inte glömma att vattna dom!! rolleyes.gif
Ella
Variegerad benjaminfikus, hade jag i mina extrema söderförnster! i rejäla krukor så behövde de inte ens vattnas så ofta smile.gif
Mian
Är man lagd åt pelargonia hållet så trivs de alldeles utmärkt. I mina ökenfönster har jag dock zamikalla, hoya och lyckoklöver. Den senare kräver visserligen vattning nästan varje dag, men trivs gör de.

Zamikalla och hoya har jag även i mitt norrfönster, så de är tacksamma var de än placeras.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon