Full version: Tjohooo
Biggan_
yahoo.gif 194:- kronor mer i pension varje månad sedan skatten är dragen! Det är 6,50 om dagen att köpa något x-tra för! yahoo.gif ...eller inte! Priserna går väl upp på allt så det blir nog inget x-tra! no.gif
*Stintan*
CITAT (Biggan_ @ 18-01-2013, 15:16) *
yahoo.gif 194:- kronor mer i pension varje månad sedan skatten är dragen! Det är 6,50 om dagen att köpa något x-tra för! yahoo.gif ...eller inte! Priserna går väl upp på allt så det blir nog inget x-tra! no.gif

Fick något liknande men det knaprar hyran upp sad.gif
Noak
+12 kronor...
Biggan_
CITAT (Noak @ 18-01-2013, 15:37) *
+12 kronor...

trostar.gif
Myosotis
Oj grattis, nu kan du ju känna dig rik, speciellt jämfört med Noak...
Elisabeth-Västkustkolonisten
Vi har inte jämfört än med förra året, för det kvitter sas

Även om jag bor i bostadsrätt så har vi höjningar nästan varje år. Och så behöver ju även vi pensionärer mat (vilket slöseri.....)
silos
Hyran höjs visst nästan lika mycket......
gnon49
Tror jag fick 175 kr mer i plånboken i sjukpension.Skatten tog en hel del. Så någon lyxtillvaro blir det inte i år heller. Men int skall man klaga int.
Uggi
Men vi lever ändå.
tummenupp.gif
Anki på Öland
Vilken tur jag har då.... fick nästan 400:- biggrin.gif
Motti
Men det var väl positivt ! grattis
*Stintan*
CITAT (Anki på Öland @ 18-01-2013, 20:55) *
Vilken tur jag har då.... fick nästan 400:- biggrin.gif

Va kul!
Motti
Måste säga att jag har inte en aning om vad min pension blir !men något blir det väl wink.gif
*Stintan*
CITAT (Motti @ 18-01-2013, 21:32) *
Måste säga att jag har inte en aning om vad min pension blir !men något blir det väl wink.gif

Det kan du ju lätt ta reda på iallafall på ett ungefär.
Anki på Öland
CITAT (*Stintan* @ 18-01-2013, 21:51) *
Det kan du ju lätt ta reda på iallafall på ett ungefär.

Ja det kommer ju ett orange kuvert varje år.... där får man ju en hum - förutsatt att man öppnar och läser det....
*Stintan*
CITAT (Anki på Öland @ 18-01-2013, 22:05) *
Ja det kommer ju ett orange kuvert varje år.... där får man ju en hum - förutsatt att man öppnar och läser det....

Precis. Sen finns det en massa sidor på nätet där man kan räkna ut den också.
gnon49
Ja det var väl den största höjningen i mannaminne när det gäller ålderspension. Nästa år blir det väl knappt något. Tycker nog det vore bättre att utjämna systemet något.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon