Millbertina
Hej alla,

Mitt frsta r att s olika frer bla. Gurka sort 'Euphya F1 & Gurka Bella F1 samt div. tomater, paprika o melon o lite blommor. Har sltt p stort rolleyes.gif

Det str ju p frpsarna nr man skall brja, men lser att mnga gr misstaget att brja fr tidigt...och det vill man ju inte. Skall odla i bara stora krukor. Jag har ett kallvxthus p 12 kvm.

Har tillgng i mitt hus fr frsdd med olika temeraturer. Som jag har lst r bra nr vl plantorna har kommit upp skall dom vl ha litet kallare n 20 grader.

Alltid kul att hra frn er som har erfarenhet.

Tacksam fr alla svar grna med tips och rd smiley_small_hug.gif

// Camilla
Piccante
Paprika kan du brja med nu om du har mjlighet att ge dom extraljus nr plantorna kommit upp.
jaj-51
Detta brukar var lite tidigt i Gteborg ... men man r sugen p att brja.

Paprik mitten feb
Tomat mitten mars
Gurka Aprill

Elisabeth-Vstkustkolonisten
Jag sdde alltid paprika och chili i januari

Tomat i slutet av februari och gurka i april (i Gteborg)
ingrid fuxwall
CITAT (Elisabeth-Vstkustkolonisten @ 20-01-2013, 07:06) *
Jag sdde alltid paprika och chili i januari

Tomat i slutet av februari och gurka i april (i Gteborg)

Instmmer!
Marina75
r det dax att s chili & paprika i januari om man bor i zon 5 x ? jag r nybrjare.Skaffade vxthus frra ret men kpte frdiga plantor d s i r ska jag prova s en massa sjlvfrn start,dock ingen garanti p att jag kommer att lyckas.
Elisabeth-Vstkustkolonisten
Marina har du vrme i vxthuset?
Marina75
Jag har vrmeflkten frn Willab Garden
Millbertina
Gud vad kul! D skall jag s mina chilli och paprika nu d. Fasiken mste ju rja utrymmet d dom skall st med, fr gra det till helgen ;o)
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon