Millbertina
Hej alla,

Mitt första år att så olika fröer bla. Gurka sort 'Euphya F1 & Gurka Bella F1 samt div. tomater, paprika o melon o lite blommor. Har slått på stort rolleyes.gif

Det står ju på fröpåsarna när man skall börja, men läser att många gör misstaget att börja för tidigt...och det vill man ju inte. Skall odla i bara stora krukor. Jag har ett kallväxthus på 12 kvm.

Har tillgång i mitt hus för frösådd med olika temeraturer. Som jag har läst är bra när väl plantorna har kommit upp skall dom väl ha litet kallare än 20 grader.

Alltid kul att höra från er som har erfarenhet.

Tacksam för alla svar gärna med tips och råd smiley_small_hug.gif

// Camilla
Piccante
Paprika kan du börja med nu om du har möjlighet att ge dom extraljus när plantorna kommit upp.
jaj-51
Detta brukar var lite tidigt i Göteborg ... men man är sugen på att börja.

Paprik mitten feb
Tomat mitten mars
Gurka Aprill

Elisabeth-Västkustkolonisten
Jag sådde alltid paprika och chili i januari

Tomat i slutet av februari och gurka i april (i Göteborg)
ingrid fuxwall
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 20-01-2013, 07:06) *
Jag sådde alltid paprika och chili i januari

Tomat i slutet av februari och gurka i april (i Göteborg)

Instämmer!
Marina75
Är det dax att så chili & paprika i januari om man bor i zon 5 åxå ? jag är nybörjare.Skaffade växthus förra året men köpte fördiga plantor då så i år ska jag prova så en massa självfrån start,dock ingen garanti på att jag kommer att lyckas.
Elisabeth-Västkustkolonisten
Marina har du värme i växthuset?
Marina75
Jag har värmefläkten från Willab Garden
Millbertina
Gud vad kul! Då skall jag så mina chilli och paprika nu då. Fasiken måste ju röja utrymmet då dom skall stå med, får göra det till helgen ;o)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon