Alba
Ibland poppar det upp ett meddelande längst upp att man kan få sidan översatt.
I ex. i min bild är sidan på Nederländska och om jag väljer översättning blir det till svenska.
Jag vill ha den översatt till engelska pga att de program jag använder som rör detta är på engelska.
Jag hittar inte den möjligheten - går det göra ?.

[attachment=74466:_vers_tta_sidor.jpg]
Alba
Jag glömde skriva.
Man kan ju kopiera första delen av texten på nederländska och klistra in i webbläsaren och där välja språk.
Det känns som en besvärlig omväg.
*Stintan*
Vad händer om du ändrar språket till engelska nere i aktivitetsfältet och sen väljer översättning?
skånepåg
Chrome wub.gif
Alternativ knappen där uppe till höger, testa tryck på den så kan du customise allt hur du vill det ska vara wink.gif
Alba
CITAT (*Stintan* @ 20-01-2013, 20:55) *
Vad händer om du ändrar språket till engelska nere i aktivitetsfältet och sen väljer översättning?

Men sååå bra. Visst fungerade det. Om jag sätter eng. i aktivitetsfältet får jag sen möjlighet att välja där uppe.
thanks.gif

CITAT (skånepåg @ 20-01-2013, 20:56) *
Chrome wub.gif
Alternativ knappen där uppe till höger, testa tryck på den så kan du customise allt hur du vill det ska vara wink.gif

När jag trycker på den får jag bara dessa alternativ.
[attachment=74468:_vers_tt...ll__eng..jpg]
skånepåg
CITAT (Alba @ 20-01-2013, 21:01) *
Men sååå bra. Visst fungerade det. Om jag sätter eng. i aktivitetsfältet får jag sen möjlighet att välja där uppe.
thanks.gif
När jag trycker på den får jag bara dessa alternativ.
[attachment=74468:_vers_tt...ll__eng..jpg]

Inställningar i Om Google Översätt fliken ^^
Alba
CITAT (skånepåg @ 20-01-2013, 21:02) *

Jaa nu förstår jag. Det var också ett jättebra tips.
thanks.gif

Hur skulle jag klara mig utan Odla. giggle.gif
skånepåg
Du har även inställningarna i inställningar uppe till höger bredvid apparna, där kan du lägga till vilka språk den automatisk ska översätta och för val med högerklick till vilket språk sidan ska översättas till wink.gif
*Stintan*
CITAT (skånepåg @ 20-01-2013, 21:02) *

Hur bra är googleöversättningar?
skånepåg
CITAT (*Stintan* @ 20-01-2013, 21:15) *

Inte tillräckligt men bättre än Bing tongue.gif
Alba
Översättningarna kan bli riktigt komiska ibland.
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (*Stintan* @ 20-01-2013, 21:15) *

Mycket dåliga
Gossen Ruda
Google översätter alltid först till am.engelska och sen till slutspråket. Ofta blir det dubbelfel.
kerstinbern
CITAT (*Stintan* @ 20-01-2013, 22:15) *

Till Engelska är de "ganska" bra till andra språk som t ex till Svenska är de sämre.
*Stintan*
CITAT (kerstinbern @ 21-01-2013, 12:28) *
Till Engelska är de "ganska" bra till andra språk som t ex till Svenska är de sämre.

Det var ironi. tongue.gif
Gossen Ruda
Man får inte förvänta sig en perfekt översättning eftersom språken oftast är för mångformiga med flera betydelser av orden. Jag översatte en gång "nakna ben", dvs flickben, till engelska. Resultatet blev naked bones. SÅ nakna var de inte men det är inte felöversatt i egentlig mening, det är svenskan som inte skiljer mellan bone och leg. Naked och bare är också ungefär samma sak i svenskan. Fast bare kan på svenska bli tom, bar, naken och kal. Bara att välja. biggrin.gif
silos
Välkommen tillbaka Gossen Ruda! smiley_small_hug.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon