|
[FONT=Courier][COLOR=green]Hej igen Nu har jag lagt in mina bilder på mina nya trumpeter om mi har lust att titta in
Helen i Piteå Zon 5
31-03-2004, 07:33
Mycket, mycket fina Änglatrumpeter, dom skapar habegär!! / Helen
Jag hoppas på turen att jag får sådana blommor oxå :lol:jag har letet efter dubbla men ingen tur här i Sverige. Och visst gör det skapar habegär ha det
Kolla in http://www.surrowseeds.com, de har flera olika daturor samt Brugnasior - fröer till försäljning!
vickeva
01-04-2004, 19:24
CITAT (Exotic @ 31-03-2004, 00:09) Nu har jag lagt in mina bilder på mina nya trumpeter om mi har lust att titta in :lol: :) Klart vi tittar in, jättekul att se hur folk har det i sona album. (Måste blii bättre på att lägga in bilder själv också...) Jag gissar att det inte är dina egna bilder på trumpeterna, utan att du bara visar vilka du köpt??? Kan du inte skriva vad de heter, det vore kul att veta... och var du beställt dem... *nyfiken*
Kicki J
02-04-2004, 10:48
CITAT (Emser @ 01-04-2004, 20:16) Kolla in http://www.surrowseeds.com, de har flera olika daturor samt Brugnasior - fröer till försäljning! Får bara error på denna länk, har sökt på vebben men bara fått fram e-adress till länken  är jättenyfiken på denna länk!!!!!!!! /Kicki
CITAT (vickeva @ 01-04-2004, 20:24) CITAT (Exotic @ 31-03-2004, 00:09) Nu har jag lagt in mina bilder på mina nya trumpeter om mi har lust att titta in  Klart vi tittar in, jättekul att se hur folk har det i sona album. (Måste blii bättre på att lägga in bilder själv också...) Jag gissar att det inte är dina egna bilder på trumpeterna, utan att du bara visar vilka du köpt??? Kan du inte skriva vad de heter, det vore kul att veta... och var du beställt dem... *nyfiken*  Skall försöka att lägga till namne oxå , det är bara just detta med tid Dem är köpta i Tyskland Änglatrumpeter ha det
CITAT (Exotic @ 31-03-2004, 00:09) [FONT=Courier][COLOR=green]Hej igen Nu har jag lagt in mina bilder på mina nya trumpeter om mi har lust att titta in :lol: :)   De var jätte läckra. Här lär det bli kö till sticklingarna kan jag tänka. Kramisar Anne
Ingrid på Västkusten
04-04-2004, 20:19
Hopp hopp,
Är det inte Elaines egna bilder? Då får de inte vara i albumen då det bryter emot upphovsrätten ju.....sorry to be a grouch :-/
Hälsar ingrid
CITAT (Ingrid på Västkusten @ 04-04-2004, 21:19) Hopp hopp,
Är det inte Elaines egna bilder? Då får de inte vara i albumen då det bryter emot upphovsrätten ju.....sorry to be a grouch :-/
Hälsar ingrid Frågade om jag fick låna dem och det var ok
Ingrid på Västkusten
05-04-2004, 07:47
Bravo!
Hälsar Ingrid
Copycat
05-04-2004, 13:48
--
CITAT (Copycat @ 05-04-2004, 14:48) Hejsan alla ni som verkar veta allt om Änglatrumpeter! Vad kostar dom vanligtvis? Köper man färdiga plantor eller sätter man frö? Man blir ju så himla sugen på en eller ett par stycken. Jag har hittat ganska stora (ca.45-50 cm) plant på buketten för 69:-, är det ett lagom pris? Jag blev särskilt förtjust i en tvåfärgad variant i rosa. Hej Copycat, Förra året och i år betalade jag 180 kr st för mina trumpeter,det är då ingen liten stickling utan lite större ca 15 cm. Den sita jag köpte nu på mässan var från Skavkulla. MVH
Copycat
05-04-2004, 18:04
--
Ingrid på Västkusten
06-04-2004, 08:37
Tja bra å bra det beror på. Skavkulla säljer nämligen namnsorter och har ett biligare 'namnlöst' sortiment - tyvärr 'är det ju det man oftast ser i handeln, de namnlösa. Själv betalar jag gärna en extra slant både för större plantor och för namnat, men skall man testa för första gången är dte nog bra att inte köpa föär mkt åt gången. Om man är intresserad av Änglatrumpeter tycker jag man skall köpa det numret ifårn Natur å Trädgård som närstan enbart handlade om Änglatrumpeter och deras skötsel. Mkt värt pengarna!!!
Hälsar ingrid
Copycat
06-04-2004, 21:16
--
Ingrid på Västkusten
07-04-2004, 08:44
Todleoo,
De vanliga blir 1,5 - 3 meter på en säsong :-)
Mobisu min favvis blir knappt en meter hög å bred och tål lite kyla så dne är mkt odlignsvärd!
Kostar ca 70 kr som stickling ifrån Skavkulla via postorder då,
Hälsar Ingrid
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|