Full version: Ritausma
Vinterflickan
Jag har en Rituasma som planterades våren 2011 som förvisso har växt & blommat lite, men inte särskilt mycket. Har vissa funderingar på att flytta den till ett annat ställe, och funderade då på hur stor den egentligen blir. Kollar man på Horto greens sida står det höjd & bred ca 2 meter, men kollar man på flora Linnea står det höjd 2,5 & bred 4 meter... det är ju en viss skillnad!

Den nya tilltänkta platsen är vid änden av altanen, ca 3 meter brett, soligt & marken sluttar i en lätt backe där. Blir den ca 2 meter tänkte jag sätta nått annat bredvid (tex en Louise Bugnet eller Therese Bugnet som jag oxå har att omplacera) men blir den 4 meter bred är det ju knappast plats för det...
Kajsa
Och läser man " Rosor för nordiska trädgårdar " så skriver dom 2.5 x 4 m och dom kan man lita på, du bor dessutom i en snäll zon. Min egen är ännu inte så stor.
Vinterflickan
åh dom fina böckerna har inte jag tyvärr! rolleyes.gif
Tack Kajsa!
Pauline/Sthlm
Adlibris bokrea 150:-/del (åtmin 1 o 2) mina kommer i morgon 🌹
Vinterflickan
CITAT (Pauline/Sthlm @ 27-02-2013, 21:53) *
Adlibris bokrea 150:-/del (åtmin 1 o 2) mina kommer i morgon 🌹

Hämtade mina på macken igår! har redan bläddrat massor i dom... (å lillplutten försöker med sina kladdiga fingrar, haha)

Men sen måste man ju undvika kajsas fotoalbum oxå för där finns mycket som väcker habegär... wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon