Full version: Död Rosenskärm?
progkarl
Hej!

För drygt ett år sedan fick jag en magnifik Rosenskärm. Trodde det skulle bli svårt att få den att klara vintern och att överhuvudtaget klara sig som krukväxt. Men den blommade så fint och satte till och med flera nya blomklasar. Aktiviteten minskade sedan under sommaren även om ett par nya blad växte fram. Men nu i vinter har den tappat bladen ett efter ett och nu är alla borta, trots att vi satte in extrabelysning. Så frågan är om det finns något hopp kvar? Kan den bryta nya blad och komma igen? Tacksam för svar innan den hamnar på komposten.
Bassam
Hej
Om sina grenar torka , det betyder att växter dog, men om grenar gröna och mjuka , det betyder att växter lever.
H.Bassam
progkarl
Svårt att bedöma, faktiskt. De allra yttersta grenarna har torkat in men den nedre delen med tjockare stammar känns fortfarande lite mjuk. Fast nog börjar jag ge upp hoppet.
Bassam
Hej
Du sa att nedre delen med tjockare stammar känns fortfarande lite mjuk. Fast nog börjar jag ge upp hoppet. Det betyder att den lever nu lycka till, men du kan ta bort alla torka delar.

H.Bassam
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon