Jag har min trädgård vid sommarhuset, 7 mil, men det går knappast att hålla den i skick som en villaträdgård där man kan pyssla lite varje dag.
Hemma (marklägenhet med två uteplatser o rabatter) har jag lite vårlökar i ett par rabatter och lite tåliga perenner som sköter sig själv när jag tillbringar sommaren i stugan.
Jag driver upp småplantor i köksfönstret hemma och har övervintrare i stugans fönster. På våren flyttas småplantorna succesivt till stugan. Med vårens många helger funkar det ganska bra med tillsynen av dem, men visst händer det att rådjuren haft kalas när man kommer dit och då ........

bli man förb......

Efter sommarvistelsen kör jag gärna dit upp en kväll i veckan och vattnar och mycket av det som finns i krukor körs hem till uteplatsens lilla vrå.
Hemtransporten av krukodlat är ett kapitel för sig

Ni skulle bara uppleva mannens förtjusning, hmmm, när bilen gång efter gång lastas full med jordiga,skrymmande krukor med ömtåliga skötebarn. Inte nog med att han ska köra extra försiktigt hem, sen ligger p-platsen hemma ett par hundra meter från bostaden och allt måste antingen bäras eller köras upp på en liten säckakärra.
För att återknyta till din undran så är förstås min sommarstugeträdgård inte avancerad utan snarare lite vildvuxen och självgående, dvs ogräset går precis vart det vill under veckorna och jag vill inte ligga på alla fyra och dra i det varenda helg.