Full version: trädfröer
Nettan8
Hola.

Skulle vilja testa så lite träd iår men hittar fröpåsar på så utspridda sidor, så man betalar mer frakt än fröer. Har någon här fröer över på lite träd som ni vill sälja? Gärna träd med vit blomning eller iaf vackra blad.
Huggorm
Tyvärr har jag inget kvar, allt jag hade har jag lagt på stratifiering. Har du kollat på impecta? De har nog det bästa utbudet av alla svenska webbutiker
emmma
Hej!
Såg frö till kornell med vita blommor (om jag minns rätt) på tradera idag. Kolla där, kan finnas fler.
Hälsningar Emma
Nettan8
Har kollat på Impecta, så kanske beställer där om jag inte hittar någon annanstans.

Tradera verkar lite meckigt..ska man inte ha konto o sånt där?
Huggorm
Man måste registrera sig på Tradera, men det är inga konstigheter. Jag har köpt en massa fröer där, särskilt från "Vildhilda" som nästan alltid har ett stort sortiment upplagt. Egentligen är det lättare än att köpa från firma, man bara för över pengar från sitt konto och så kommer det ett kuvert på posten.
kerstin z5-6
Här finns massor av trädfrö på ett o samma ställe

Gardens North

Titta under retail-Woodies

KRT
CITAT (kerstin z5-6 @ 03-02-2013, 12:55) *
Här finns massor av trädfrö på ett o samma ställe
Gardens North

Titta under retail-Woodies

Kerstin, har du beställt därifrån? Hur lång tid tog det och ungefär vad kostade frakten? Jag har tittat och tittat, och funderat och tittat lite till, men är rädd att posten ska mosa fröerna eller något smile.gif
kerstin z5-6
Har beställt av och till av Kristel på Gardens North under 15 år. Perenner, bla kaktus för utomhusbruk, Vit baptisia ,B leptophylla ,en av de få som för den , träd, clematis mm

Fröpaketen är väl packade , frö som bör sås färska är fuktförpackade dessutom.Kuvertet är litet och vadderat.
Fraktkostnad försumbar.

Fröslagen de har är ofta ovanliga sorter
Har bara gott att säja om den firman. tummenupp.gif

Beställningen sparas på din email så man kan fylla listan eftersom och sedan slutbetala, har en lunta inne där nu som jag snart ska sända
KRT
Jag hittade flera intressanta rena arter av pion som jag är sugen på... Försöker dock övertyga mig själv att jag har tillräckligt, men lyckas inte riktigt wink.gif
kerstin z5-6
HIHI ..själv hittar jag tre listor, en från oktober ,en från december och en från januari.. får sovra lite ..
KRT
CITAT (kerstin z5-6 @ 03-02-2013, 20:34) *
HIHI ..själv hittar jag tre listor, en från oktober ,en från december och en från januari.. får sovra lite ..

Va, har du inte obegränsat med plats?!?!?! smile.gif
Problemet är att jag inte vet var jag ska få plats m fler pioner - men jag vill SÅ gärna ha några av de rena arterna. Som P peregrna och anomala....
kerstin z5-6
Jo men pengen .. jag har inte beställt rosorna ännu ..suck
KRT
laugh.gif
kerstin z5-6
anomala är på listan vojne vojne ..smile.gif
KRT
CITAT (kerstin z5-6 @ 03-02-2013, 23:31) *
anomala är på listan vojne vojne ..smile.gif

Det var du tvungen att säga, eller hur bara för att retas no.gif

Sambeställning, kanske? Du kan väl PM:a mig?
Nettan8
Oh, tack Kerstin. Vilken trevlig sida. Nu är det beställt o klart..spännande!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon